Jom Klik

FEED EFG

JEMPUTAN MAJLIS NIKAH

 salam sume...wah dah lama rasa nye xupdate littledreamslife kan...huhuh anywere ari ni nk stry sket dan dan invite u'all ke majlis wedding mizsYanie..wahh i nk kawin dah..hope bjalan dengan lancar dan hidup bahagia serta kekal hingga akhir hayat...amin...

wah lagi 2 minggu je...bakal menjadi seorang isteri..harap dapat hdup bahagia dan dapat menjadi isteri yg tbaik...dan solehah..amin...

takut gak rasa nye..happy pun ada gak ehhe..aiyaa...sume prasaan ada..cm ne..huhu


majlis pernikahan pada 1.1.2011
majlis persandingan pada 5.2.2011

Ketika Allah Memilihmu Untukku..



Padamu yang Allah pilihkan dalam hidupku..
Ingin ku beri tahu padamu..
Aku hidup dan besar dari keluarga bahagia..
Orang tua yg begitu sempurna..
Dengan cinta yg begitu membuncah..
Aku dibesarkan dgn limpahan kasih yang tak terhingga..
Maka, padamu ku katakan..
Saat Allah memilihmu dalam hidupku,
Maka saat itu Dia berharap, kau pun sanggup melimpahkan cinta padaku..
Memperlakukanku dgn sayang yang begitu indah..

Padamu yang Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, aku hanya wanita biasa dengan begitu banyak kekurangan dalam diriku,
Aku bukanlah wanita sempurna, seperti yang mungkin kau harapkan..
Maka, ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Dia ingin menyempurnakan kekuranganku dgn keberadaanmu.
Dan aku tahu, Kaupun bukanlah laki-laki yang sempurna..
Dan ku berharap ketidaksempurnaanku mampu menyempurnakan dirimu..
Karena kelak kita akan satu..
Aibmu adalah aibku, dan indahmu adalah indahku,
Kau dan aku akan menjadi 'kita'..


Padamu yg Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, sejak kecil Allah telah menempa diriku dgn ilmu dan tarbiyah,
Membentukku menjadi wanita yg mencintai Rabbnya..
Maka ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Allah mengetahui bahwa kaupun telah menempa dirimu dgn ilmuNya.. Maka gandeng tanganku dalam mengibarkan panji-panji dakwah dalam hidup kita..
Itulah visi pernikahan kita..
Ibadah pada-Nya ta'ala..


Padamu yg Allah tetapkan sebagai nahkodaku..
Ingatlah.. Aku adalah mahlukNya dari tulang rusuk yang paling bengkok..
Ada kalanya aku akan begitu membuatmu marah..
Maka, ketahuilah.. Saat itu Dia menghendaki kau menasihatiku dengan hikmah,
Sungguh hatiku tetaplah wanita yg lemah pada kelembutan..
Namun jangan kau coba meluruskanku, karena aku akan patah..
Tapi jangan pula membiarkanku begitu saja, karena akan selamanya aku salah..
Namun tatap mataku, tersenyumlah..
Tenangkan aku dgn genggaman tanganmu..
Dan nasihati aku dgn bijak dan hikmah..
Niscaya, kau akan menemukanku tersungkur menangis di pangkuanmu..
Maka ketika itu, kau kembali memiliki hatiku..


Padamu yang Allah tetapkan sebagai atap hunianku..
Ketahuilah, ketika ijab atas namaku telah kau lontarkan..
Maka dimataku kau adalah yang terindah,
Kata2mu adalah titah untukku,
Selama tak bermaksiat pada Allah, akan ku penuhi semua perintahmu..
Maka kalau kau berkenan ku meminta..
Jadilah hunian yg indah, yang kokoh…
Yang mampu membuatku dan anak-anak kita nyaman dan aman di dalamnya..

Padamu yang Allah pilih menjadi penopang hidupku…
Dalam istana kecil kita akan hadir buah hati-buah hati kita..
Maka didiklah mereka menjadi generasi yg dirindukan syurga..
Yang di pundaknya akan diisi dgn amanah-amanah dakwah,
Yang ruh dan jiwanya selalu merindukan jihad..
Yang darahnya mengalir darah syuhada..
Dan ku yakin dari tanganmu yg penuh berkah, kau mampu membentuk mereka..
Dengan hatimu yg penuh cinta, kau mampu merengkuh hati mereka..
Dan aku akan selalu jatuh cinta padamu..


Padamu yang Allah pilih sebagai imamku…
Ku memohon padamu.. Ridholah padaku,
Sungguh Ridhomu adalah Ridho Ilahi Rabbi..
Mudahkanlah jalanku ke Surga-Nya..
Karena bagiku kau adalah kunci Surgaku..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Dari Ummu Salamah, ia berkata, "Rasulullah S.A.W bersabda : "Seorang perempuan jika meninggal dan suaminya meridhoinya, maka ia akan masuk surga." (HR. Ahmad dan Thabrani)

CONTEST deqlis : "GAMBAR KENANGAN PERCUTIAN 2010"


KLIK C`NI JOM

uols jom klik kat atas tu k...menarik...hoyeeec ;-p
ada lg mizsYanie join..heheheh best gak tgk contest nye..coz this year mizsYanie bny bjalan a.k.a bercuti a.k.a bholiday...hehehe...tp satu je mizsYanie pilih percutian waktu raya puasa 2010...

:: LITTLE FINGERS Personal Calendar Giveaway 2010 ::

hoye ;-p.... mizsYanie ada nk join this contest..

:: LITTLE FINGERS Personal Calendar Giveaway 2010 ::

.wish me gluck tau...hehehE..so u ouls pun bole join tau...just klik jew link niE ~~ ten little fingers  or  little fingers in action

simple jew kan..so jom sama2 join..hoye hoye hoye..(^_^)
 ..........................................................
JOM KLIK



:: LITTLE FINGERS Personal Calendar Giveaway 2010 ::

..............................................

this time tuk mizsYanie masyuk kan pic pilihan mizsYanie lak..hehehe bny lak pic nye..tp xtau mane nk buh ler....
so eB pilih lah yek..hope yg mane plg menarik..hehehe








hehehehe......antara pic yg ada....eB pilih lah yg mane tbaik ye..if menang ehhehe (perasan lak rasa)

ni date yg perlu d'remember:

Relationship Anniversary ~ 14 / 4
birthday mizsYanie ~ 5/5
birthday laling syg ~ 31/3

date bakal mjadi sejarah terindah dalam mizsYanie nye Life:
nikah: 1.1
sanding: 5.2
dengan rasmi nye mizsYanie umumkan coz only for this contest hope tarikh tu xda halangan dan bjalan dengan lancar amin...doakan for mizsYanie and laling ye.. ;-D

................................................................................................

so u ouls jom lah join..just easy step kan..hehehehe hope i win..hope hope lah kan... ;-D  wish me and laling good luck tau..luv u olus...

tq gak pd eB coz open this contest....luv it....



laudya cynthia bella-KARNA CINTA





telah kutemui banyak cinta
di hati ini datang dan pergi
selimuti kisahku yg biru
mdalami hati

biar kurentangkan cintaku
menariku di atas senduku
sendirinya aku tak berkasih
mdalami hati


reff:
karna cinta aku jadi sepi
karna cinta aku jadi riang
karna cinta aku jadi pilu
karna cinta kini ku sendiri

karna cinta pelangiku hilang
karna cinta matahari pergi

namun ku yakin dalam hatiku

cintaku tak boleh membunuhku



telah kutemui banyak cinta
di hati ini datang dan pergi
selimuti kisahku yg biru
mdalam di hati



biar kurentangkan cintaku
menariku di atas senduku
sendirinya aku tak berkasih
yg dalam di hati




****layan jom lagu ni..best sgt...kerna cinta????****

seLaMaT hARI rAYA aIdilAdha

cAmat Harie Raya AidilADha pada sume ;-p :-)

balik kedah..jom beraya...ayuhh...
ari tu blk kdh ..jem gler...dgn tanah runtuh,xcden dan ujan yg lebat..alhamdulillah selamat sampai...dan selamat beraya bersama kluarga...amin....kdh pun dh xda banjir...amin,,moga slamat sume nye...

keylah jap gi nk jalan2 ngan abah mak n family..daaa....mmuuaahhhh :-*

Sesuatu Tanpa Kita Sedar~IKHTIBAR....

BiLa Kita Boleh Menjadi TUNANGAN orang tanpa sedar~Harus baca!


Percaya atau x, kita boleh ber”tunang” tanpa sedar?? Yup, kita boleh bertunang tanpa kita sedar, bila seorang lelaki, berhasrat untuk mengambil seorang perempuan untuk dijadikan isteri. Eh, itu memang normal bukan? Tapi, yang anda mungkin x tahu, anda sebenarnya sudah bertunang bila situasi seperti berikut berlaku:

Lelaki menyatakan hasrat ingin menjadikan perempuan itu isterinya, dan perempuan itu bersetuju. Adakah dikira telah bertunang? Padahal tidak ada ibu bapa perempuan tersebut.

Pinang dari segi hukum fiqah, bererti pihak lelaki menyatakan hasrat berkahwin pada pihak perempuan. Itu dipanggil pinang. Bila perempuan menjawab setuju, maka jadilah perempuan itu tunang laki tersebut.

Situasi yang dianggap pinangan:


"Aku nak jadikan kamu sebagai isteriku"

"Kahwinlah dengan kita bila2"

Bila si perempuan bersetuju, dia akan jadi tunang. Sama ada bercakap dalam telefon, tetap dah jadi tunang.

Contoh:
"lelaki sebut dalam telefon, "I nak jadikan u isteri I lah"
Perempuan tersebut jawab, I sukalah, I setujulah, oraitt I’m fine, oklah, I redha atau apa2 yang menunjukkan dia suka dengan “pinangan” lelaki tersebut, maka ia sudah dianggap bertunang.

Jadi, bila dia dah jadi tunang orang tanpa sedar, bila ada lelaki yang meminang, hukumnya haram.




Kita orang melayu time nak tunang duk bawang rombongan 1 bas, bawak barang2 pinangan, itu sebenarnya adalah ADAT bukan dari segi hukum Islam. Dari segi hukum Islam, dah jatuh hukum tunang.

Persoalan ialah bila Ibu bapa xde. Mengikut hukum syarak, kalau perempuan itu sudah diizin pada syarak. Sebagai contoh, perempuan yang cerdik, yang baligh, yang blh berfikir, etc dia sudah dianggap bertunang.

Bila perempuan tu x menepati hukum syarak tersebut, contoh seperti x baligh lagi(baru darjah 3 mungkin), perempuan tu bodoh(x boleh berfikir), gila, dan sebagainya, makanya wali diperlukan untuk jawab “pinangan” tersebut.


ha dah jadi tunangan org tanpa dsedari???...ermmmm tkejut kan.....renung2kan ye....info bersama buat sume...
 ;-p

RUMAH BARU KOTA MALIM PRIMA

alhamdulillah...selesai dah rumah bru ku...ari tu mizsYanie dah buat baca yassin...juz family2 jew..nnti cdg nk wat kduri mkn2 sket..insyAllah...moga murah rezeki...

family mizsYanie dtg ari jumaat hari tu..bestnye..ajak makabh shopping..heheh abah  ngan mak yg bayar..heheh tq so much and love u abah dan mak..muuuaaahh syg sama kamu...ehhehehe...abis gak dlm 6-7ratus huhuh..terima kasih abah dan mak...mcm2 bli..brg dapur...hehehe...

dengan blender nye, cermin, tong sampah, dan mcm2 lah plengkap rumah bru..alhamdulillah...ayat mak n abah~ dulu2 kan..heheh kne bayo blk ler maknanye..tp slalu anak dia ni nakal sket..hehehe slalu xbayo huhhu...sayang sgt abah n mak...mmuuuaaahhhh ;-*

best sgt dapat bkumpul rmai2...sume adik bradik dtg..terima kasih sudi dtg umh mizsYanie a.k.a ani (panggilan name manja kat umh)...heheh oppsss tuk ahli kluarga sja tau...

jom tgk gam...
*
*
*
*
*
anak buah mizsYanie yg no 3..riana..

ahli adik beradik mizsYanie

nilah adik beradik mizsYanie..puteri belaka





abah mizsYanie ngan cucu sulong...


sayang atok kata cucu nye






BEZA CINTA,SAYANG,MINAT DAN SUKA..............????

BEZA CINTA,SAYANG,MINAT DAN SUKA..............


Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)


Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)


Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)


Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…


saja mizsYanie nk share ngan u oul heheh harap memahami nye...enjoy..pkr2 kan lah cinta? sayang? minat? atau suka dengan pasangan anda dan org sekeliling anda...daaaa

''MALAM PERTAMA''

Satu hal sebagai bahan renungan Kita...
Tuk merenungkan indahnya malam pertama
Tapi bukan malam penuh kenikmatan duniawi semata
Bukan malam pertama masuk ke peraduan Adam Dan Hawa

Justeru malam pertama perkawinan kita dengan Sang Maut
Sebuah malam yang meninggalkan isak tangis sanak saudara

Hari itu... mem pelai sangat dimanjakan
Mandipun...harus dimandikan
Seluruh badan Kita terbuka....
Tak ada sehelai benangpun menutupinya. .
Tak ada sedikitpun rasa malu...
Seluruh badan digosok dan dibersihkan
Kotoran dari lubang hidung dan anus dikeluarkan
Bahkan lubang-lubang itupun ditutupi kapas putih...

Itulah sosok Kita....
Itulah jasad Kita waktu itu

Setelah dimandikan.. ,
Kitapun dipakaikan gaun cantik berwarna putih
Kain itu ...jarang orang memakainya..
Karena sangat terkenal bernama Kafan
Wangian ditaburkan kebaju Kita...
Bahagian kepala.., badan. .., dan kaki diikatkan
Tataplah.... tataplah. ..itulah wajah Kita
Keranda pelaminan... langsung disiapkan
Pengantin bersanding sendirian...

Mempelai diarak keliling kampung yang dihadiri tetangga
Menuju istana keabadian sebagai simbol asal usul
Kita diiringi langkah longlai seluruh keluarga
Serta rasa haru para handai taulan
Gamelan syahdu bersyairkan adzan dan kalimah Dzikir
Akad nikahnya bacaan talkin....
Berwalikan liang lahat..
Saksi-saksinya nisan-nisan. . yang telah tib a duluan
Siraman air mawar.. pengantar akhir kerinduan
Dan akhirnya.... tiba masa pengantin..
Menunggu dan ditinggal sendirian,
Tuk mempertanggungjawab kan seluruh langkah kehidupan

Malam pertama yang indah atau meresahkan..
Ditemani rayap-rayap dan cacing tanah
Di kamar bertilamkan tanah..

Dan ketika 7 langkah telah pergi.....
Sang Malaikat lalu bertanya.
Kita tak tahu apakah akan memperoleh Nikmat Kubur...
Ataukah Kita akan memperoleh Siksa Kubur.....
Kita tak tahu...Dan tak seorangpun yang tahu....

renungkan...yang Allah permudahkan bagi ku sgala2nya..dan ampunkan  segala dosaku...amin

CUTI-CUTI CINTA

“Cinta yang dicari.. pasti pergi..Cinta sejati.. kekal abadi”

xsabar rasa nye nk tgk filem nie...katanye best dan kelakar sgt.. ayat nie mmg best~ nasi lemak 50sen~ hahaha ada ke slambe jew..tp mmg best tgk iklan nye...mizsYanie ada gak baca sinopsis cter tu..syok gak..xsabar nye...

cter sket:~

Filem ini berkisarkan Eava Ealiana (lakonan Nora Danish) yang merupakan seorang pengarah di sebuah syarikat kepunyaan bapanya, Tan Sri Zaini (lakonan Zaibo). Sebagai anak tunggal kesayangan, Eava dilimpahi dengan penuh kasih sayang dan kemewahan. Apabila dewasa, Eava yang berkelulusan luar negeri bekerja di syarikat ayahnya. Eava merupakan seorang yang terlalu cerewet tentang segala-galanya, sombong dan suka membangga diri. Anak manja katakan. Dia juga sering membebel jika tidak puas hati dan sangat tegas.
Pekerja-pekerjanya (lakonan ahli The Fabulous Cats) lebih takutkan Eava berbanding ayahnya. Tan Sri Zaini mempunyai seorang kawan rapat, Datuk Hamzah yang mempunyai seorang anak lelaki, Remy (Zed Zaidi).
Remy seorang playboy yang cuma tahu menghabiskan harta ayahnya sahaja. Remy dan Eava disatukan atas tujuan perniagaan dan niat Datuk Hamzah adalah untuk membolot harta Tan Sri Zaini. Filem itu lebih bersifat kisah cinta antara dua golongan yang berlainan pandangan mengenai kehidupan. Ia diwakili watak Omar Rudy (Farid) dan Eeva Elyana (Nora) yang bertemu di sebuah pusat percutian, apabila wanita muda daripada keluarga berada itu cuba menenangkan diri setelah dikhianati Remy (Zed Zaidi), lelaki kaya yang cuba disatukan dengannya oleh keluarga.

~mmg menarik kan..walaupun simple story but kelakar tgk iklan nye...so jom gi tgk wayang this week.. ;-p

TiPs BuaT LeLakI UnTuk mENgenaLi wAnitA

hye u ouls..mizsYanie nk share info ngan u ouls tentang wanita..mizsYanie dapat dr fren dalam fb..so baca ye...

Note: tidak semestinya 30 perkara diatas semuanya wujud dalam diri setiap wanita..tapi zaman sekarang ni lelaki pun ramai yang 'apply' perkara-perkara diatas tu .  :-)  


30 Perkara Perempuan Tak Sempat Bagitau Lelaki.. 


1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya. 

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf. 

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!! 

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna. 

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut. 

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu. 

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya. 

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal. 

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta. 

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya, kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!! 

 22. Satu ucapan 'Hi/Assalamualaikum' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi. 

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

 27. Senjata wanita adalah airmata!! 

 28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya  (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis). Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati. Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya. So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa. 


INGAT WANITA BOLEH MENJADI SEORANG YG SGUH LEMAH LEMBUT DAN BOLEH BERTUKAR MENJADI SEKERAS-KERASNYA.JANGAN BERMAIN DENGAN API YE...

10.10.10

aloha..hye u oul...skrg kul 12tghmalam..nk share story last week ngan u oul..last week friday  mizsYanie ngan laling balik kampung mgejut..yelah mizsYanie kan suka sgt wat kputusan mgejut cm ni..huhuhu cian laling tau dia kelang kabut jd nye..dah lah friday lps dia ada game badminton...menang oo..ehhehe..mlm tu dh nk kne balik kedah...penat dia drve tau..but mizsYanie tukar2 coz cian gak kat dia...dah lah penat bsukan pastu kne drve lak dr tgm ke kdh..nasib lah mizsYanie tau drve..hehe..samp kedah dlm kul 1pg cm tu .. penat sgt..and ngantok...jalan xbny sgt kete dr png ke kdh tp kalu dr tgm ke penang alamak xtau lah mizsYanie coz i tdo time tu ehhehe...mizsYanie kalu jalan jauh dok sbelah je mmg cepat tdo..hehehe..ngan sjuk aircrn nye..best hehe...mizsYanie dpt jumpa riayana hehehe ''anak akak mizsYanie''...tomey sgt..


pagi sabtu~ laling dh kne bgn awal sbb nk join abah gi mancing kat laut...ajak laling ikut g laut sbb ondaway blk kdh laling dh gtau kata nk  mancing nnti samp kdh..rezeki laling mancing kot dpt lak abah dah plan mmg nk g mancing kat laut wif frens dia..pe lg ...sgup tu gi walaupun tdo xckup..xpe bodek katakan hehehe...tp laling ikhlas...xbek tau kne kan laling kan..hehhehe..im cowie laling..gurau jew..''ayg tau syg ikhlas'' heheheh ayat cover baik punya ....huh lama gak diorg gi mancing..dpt gak ikan ngan sotong but laut xbrape oklak hari tu..xdalah dpt bny..tp yg penting happy doing this aktiviti kan..mizsYanie xjoin tau mancing..alamak xsgup lah nk gi mancing tu ikan ..huhuh baik mizsYanie gi mancing kat pasar ngan mak jew hehehe...tp tu lah kpuasan org yg giler mancing..ada nikmat mereka sdiri..kan kan kan........diorg blk kul 2or 3ptg gak lah...cian abah n laling..bjemur kpanasan kat tgh laut tu....smentara diorg g mancing..mizsYnaie and mak gi bli pizza hut..hehehe yelah diorg blk dpt lah mkn for celebrt smpena diorg gi mancing..hehehe....laling and abah tdo kpenatan tau pas blk dr laut...cian diorg... tp nmpk diorg happy...so mizsYanie xkisah..eheheh walaupun gelab bjemur dibawah pancaran matahari...hehehe i tetapsyg diorg..hehehe

pastu malam lak kmi gi tgk wayang..abah ajak gi tgkcongkak tp kat pangg wayang tu xshowkan cter congkak lak...kmi tgk cter kura2mcari cinta ehheh pe tah tajuk nye..cter katun..heheh..nnti mizsYanie cri blk name tats movie k..best gak cter tu...biasalah cter katun katakan...lawak pun ada...moral this story is kura2 mencari cinta..ehhehehe...abis je movie kul12 gtu..kmi gi lak fun fair..heheh ada lak mgu tu kat ngan as mall..pe lagi..abah pun sportg...kmi jalan lah gi main game kat funfair...heheh best...dpt keychain bny tau tp xpadan ngan duit yg abis...ygpentg happy and fun sgt mlm tu...mizsYanie, abah n laling gi main bumper car lak...huh mmg best bab langgar2 car nie..hehehe mmg fun...abah thanks you so muchh and mmmuuuaaahhh bawak kmi gi main and enjoy..best sgt...''nnti bawak lg'' hehehe  baliklewat gak..cian abah n my sis ikin kne gi keje and sekol...huhuh...awal pg dh kne bgn blk...

yg len tdo lg heheh sbb penat sgt bpoya2 mlm tu hehe...ahad lak rmai yg kawin...maaf pd yg adakan event kduri pd waktu tu sbb mizsYanie xdpt gi..sbb bny event kat tgm...so my best fren waktu jd ajk kelab sahabat poli dlu..ada wedding kat perlis..so alang2 tu mizsYanie teruslah gi kduri kat utara jew..mat ko dh kawin jugak ye..ehehehe mat ni org johor and pasangan dia org perlis...utara selatan...(^_^).. mat ko ensem rr..and eiwatetap maintain cun..anywy selamat pengantin baru korg...moga bkekalan and happy hingga akhir hayat..amin... ''bler time  mizsYanie lak nie'' huhuh

aftergi wedding kat perlis..mizsYanie bawaklah lalig bjalan kat area kdh..alang2 ondwy blk tu kan...kmi gi muziumpadi, tasik jitra, and lapangan terbang kpala batas as...sume tmp tu tmp bsejarah dlm hdup mizsYanie..yelah tmp zaman kanak2 mlepak..hehehe zaman remaja waktu stdy at poli...situ lah tmp mizsYanie mlepak and jalan2 abiskan wit and masa..ehhehetu antaranye lah..bny lg tmp..bler lg nk enjoy..time muda nielah nk bjalan sakan ..kang dh ada anak or laki ke..kne ikut laki lak...hehhee..kmi gerak blk kul 9pm dr umh kedah..ngntoksumeckup..huhuh and samp tgm kul 3 pagi..baik nye..isnin nye keje lak..huhuhuh cian laling penat..tp laling kata penat tk org tsayang xpe..hehehe lap u sayang...jom  enjoy ngan pic kat bwh nie yek...ni amne yg sempt snap...hehehe


*
*
*
*
*
 baby ariyana ''gelaran yg mizsYaniepggl'' a.k.a riayana

0ne kiss for u..mmmuuuaaahhh

 mancing @ laut..laling dpt ikan n sotong kew??? 

abah ku syg..dpt ikan..best nyee...

 perkhawinan mat and eiwa @perlis...10.10.10...menarik..time mizsYanie plak cm ne heheheh ermm tarikh apakah ia???


main serbu je nk snap pic ngan pgantin hehehe..laling amik berkat yew???heheheh

last b4 blk...

antara menu nye..alamak mizsYanie xmkn laksa but rasa gak ari tu hehehe sori xabis ye...

ni pun menu tambahan..sdappppp

 time dating lak...heheh kat muzium padi...

laling cari umh mizsYanie ye..ada jmpa x??

ni kt airport kpala bAtas...
*
*
*
*
*
keylah u oul...ngantok sudah...gnite...dreams me k..hehehe daaa....c u next story...



Resepi: daging rusa masak kicap

alhamdulillah selesai gak aktiviti jamuan hari raya 2010 PRISMA a.k.a kelab pembantu makmal dan juruteknik FSM. mcm2 juadah yg dibawa tau..kami buat secara portLuck hehehe..so  masing2 kne bawak lah makan dr umh...bkn takat bajet tp best sgt sbb dpt jugak mrasa makanan dr air tanya masing2 tau..kalu ada yg beli tu pun best gak..air tangan org gak  kan..hehehe ye ye jew mizsYanie ni...

ha mesti u oul nk tau kan pe yg mizsYanie bawak waktu jamuan tu kan..ehhehe nk tau dak mizsYanie masak..hahaha tp bkn masak sorg ler..wif my fren jugak..kmi share..mizsYanie xmasak pun juz help pe yg ptt je pun...macam potong bawang, cili, blande kan barang yg di kupas tu heheh tu je lah yang mizsYanie teror pun..

bkn teror masak pun huhuh buat malu je kan..isyy anak dara sorg ni xreti masak..agak nye nk ke org buat menantu nnti hehehe...hope ada lah..yg pasti my laling xkisah if mizsYanie xreti masak pun...lap u laling..ehhehe my laling jenis xkisah pun..masak lah pe pun..janji bole dmakan..hehe coz my laling nie senang je ada telur goreng pun ckup..tu yg senang nk jaga nnti after wedding..amin..lap u so much laling.. ^_^...

sambung balik pasal jamuan ..isy merewang lak pasal laling ...nk tau x menu pe yg mizsYanie and frens bawak...nk tau kan ..ye je kan..hehehe..mizsYanie wat daging rupa masak kicap spesel and mee wif meehun sup...ha sedap oooo.... mantap nye menu...daging rusa ni hasil sumbangan antara staff kmi juga..mekacih ye...manis daging nye..mmg sedap bler masak kicap spesel...ni menu dr my frens kakaini...mmg sedap...and mee and meehun sup pun sdap...licin dibawak blk..hehehe....so antara menu yg ada waktu jamuan tu spaghetti,coktail,mee and meehun sup, satay, nasi pun ada gak..of couse air macam2 ada..mmg makan xhingat nye...

so mizsYanie nk share ngan korg menu daging rusa masak kicap spesel....(kakaini copy menu ye) hehe

  • daging rusa
  • bawang besar
  • bawang kecik
  • halia( eh guna tah...sket ej kot)
  • bawang putih
  • cili
  • kicap..watever pun xkisah..janji kicap..if suka manis guna lah kicap manis
  • gula,garam and perasa yg dbenarkan
bwang dibland kan and masak cm masak kicap biasa..but bawang tu cm purkan antara bawang besar and kecik k...bawang besar jd kan kerisik..last skali masuk...then jadilah masak kicap..nk cara dengan lengkap pm me k..ehhhe ye ye jew...resepi org lak tu hahahah juz jock jew..selamat mencuba tau..mizsYanie pun nk try sendiri nnti..

key lah masuk bab bowling lak...ni aktiviti kmi sterusnya..tp akan djalankan pada 6 nov nanti..mizsYanie dptggungjawabkan tuk handle this event..so hope bjalan dengan lancarnye..this event for staff sains and mate only...so ngah cuba jayakan nye dengan lancar...ada sape2 nk saponsor x??heheh..kalu ada yg nk sponser gtau ler ye..pe2 je...heheh keylah wish me gluck tau...
c u nnti dgn story len ..daaa (*-^)

minggu makan (*_^)

Assalammualaikum w.b.t

Asyik makan je kan..isy2...xpe alhamdulillah tu tandanye Tuhan memberi kita rezeki untuk dmakan...amin..moga2 murah rezeki...dari jumaat sampai td hehehe..makan je keje nye...jumaat ada jamuan raya upc ngan jabatan...sabtu lak siang pulun wat my asgnment hehehe keje last mnit katakan...pastu mlm gi mkn lagi...ahad ada lak jamuan reunion mylaling nye kawan sek...pastu kat kg pun ada wat mkn ..huhuh amin2.. kenyang sgt...esk pe lg trn jog ler..heheh nasib ada futsal...

tadi a.k.a ahad 3hb last clas 4 my stdy...4 this sem ler...ermm nk kne pulun tuk exam wah dh nk start..huhuh doakan mizsYanie lulus dgn cmerlang ye...amin...


nilah tempt makan and reunion laling

geng2 depa

my laling yg mane satu???hehe

LITTLE RIANA

Assalammualaikum w.b.t

Alhamdulillah..akhirnya akak yanie slamat mlahirkan seorg baby gurl pada 25hb sept 2010...dengan selamat dan sihat kedua2 nye..ehhehe tambh lagi cucu buat opah ngan atuk di kedah ye..ehheehhe tambh lg lah wit raya tuk yanie kuarkan huhuh...xpe janji diorg selamat..

nama: nur adriana azwa
berat : 3kg

tarikh lahir: 25.9.2010
tempat: hosp. slim river, perak.



TEMA PINK DI HARI RAYA AIDILFITRI

Assalammualaikum w.b.t

Apabila semua btukar  pink suasa menjadi happening...hehe sja nk gempak kan jew..gedikz nk bcter kat u ouls..raya thn ni tema family yanie pink color..bju raya kami tempah awal gler..b4  pose pun dah siap tau hehe..smangat nk sambut katakan..

Sebenarnya family kami beli kain awal coz kang lambt2 xda tukang jahit nk amik tempahan tau..kain beli kat nagoya alor star.. abis abah kne byr..cian abah..tp mekacih blanja kami yang tomey2 nie...sayang abah..anak abah ngan mak katakan..still bujang2 ni lah yg abis kan wit abah je..hehehe..mekacih mekacih..^_^ ..... kami beli satu kayu..sume sama jew...

raya 1st 2010  kat teratak abah mak di alor star kedah..last thn raya kat kedah huhu after this kami akan braya kat tg.malim...new house kami..yg btambah best nya dekat lah ngan yanie skrg..blk keje dapat lah nnti rasa masakkan mak slalu tau...trima kasih abah dan mak ye...kte jd org tg.malim lah plak hehehe..

keylah jom tgk pic...laaayyyaaaaannnnnnnnn (*^_^)


 ni lah ahli keluarga ku yg single..yg dah kawin sume blk belah mertua...

ni abah yanie...sayang sama abah..(^_^)

abah dan mak..happy couple, wife and happy parents...

nyah ngan mak..ngah gelak  coz kami berebut nak tgkap gamb ngan abah..;-p

akhirnya ikut gak turutan nk tgkap gambar...xda gaduh2 berebut..hehehe xgaduh pun sbenarnya...saja wat aksi gediks..ehhehe ;-p

yanie ngan abah no 2 ...hehehe

ieja adik ku no 5 ngan abah..wat aksi manja lah tu huahuhahua

ajima ngan abah..ajima xabis2 nk wat muka comel..hahaha mmg comel adik yanie ni..sume comel2 tau..

ni adik bongsu a.k.a maksu a.k.a mok ehhehe ikin jgn mare..kang kne jual hehehe

my family

aksi mkn pas solat raya...

 dan yg ni lak..kekasih hati yanie..doakan k.A.m.I bahagia hingga akhir hayat dan cepat nek pelamin k...

~~~~c.u~~~

berhari raya dan bercuti

camat hari raya sume..

walaupun dh raya ke 14 tapi tetap merasainya lg..rmai yg dah start pose 6 syawal lak..yanie je xbuat lagi..oohh tiidakk sempat ke yek..ramai yg still buat open house..mgu ni akan tuju umh sape plak yek tuk ber'open house' hehe..ada sape2 ke yg nk buat lagi open house..invite lah kmi.(dgn gaya slambe je ) ^_^...

raya thn ni spesel sket..ye arr slalu brya org akan ke kg kan..tp raya ke2 my family dh ke area kl..raya ke3 konvoi 14 buah kete ke PD 4 holiday..family belak mak buat family day..ramai gak yg dtg..best sgt..thanks pd pakck, makck and spupu spapat yg mjayakan nye..thanks a lot..siap adakan aktiviti sukaneka and bbq lg..best lor..siap ada acara tiup belon sampai pecah, bola tampar, baling belon berair dan mcm2 lg..my uncle and auntie ckup sporting tmasuk my abah and mak..enjoy sgt.. ^_^ wink wink...

kami stay @ permaisuri resort PD..satu family satu apartment..ada 3 blik tdo and 2 toilet..mmg selesa sgt dan trasa mewah gak ada kolam renang ngan depan pantai lg..pmandangan pg nye mnarik sgt ketika matahari terbit and tbenanm tau..trsa syukur sgt pd Allah kerna memberi peluang pd yanie tuk menikmati keindahan yg diberikan...alhamdulillah....

sja nk share kgembiraan yanie this year yanie dpt puasa penuh..syukur sgt dah lama xdpt pose penuh tau...^_^ tiada sbarang penyakit dan kmusyikilan tau..dont noty2..(*^_^)

keylah jom layan pic lak k..kte mulakan dengan braya kat dengkil umh uncle zakuan pastu terus ke PD ye (^_^)
*
*
*
*
*
buah-buhan yang dsediakan oleh pakcik ku...sedap sgt thanks uncle ...^_^ ... nnti wat lg ye..
mari makan buah-buahan tempatan..enak sgt..
katanya buah ni dah susah nk jumpa..erm pe tah namenya..

apabila waktu adik beradik asyik mkn ehehe ksengalan blaku...

ni lak mak dara and anak dara...mak yanie love u


ni waktu bacaan yassin kpd yg sudah tiada..masih pelu diingat akan yg telah tiada dmuka bumi Allah..al-fatihah pada yg sudah meninggalkan bumi yg nyata...amin


abah ngah menguatui bacaan yassin dan doa tahlil..

ni lah pmandangan PD dr pandangan bilik hotel..



aktiviti yg diadakan..pe lagi terjun pantai....macin macin lor..

this pic sweet sgt coz cousin yanie ngah asyik korek lubang tuk aktiviti tanam menanam mangsa..gamb mangsa xdpt tgkap coz bateri kong uhuhu mmg lawak and happening gler...


mak and my auntie ...tu lah port diorg...mjaga makan dan minum dgnbaik..thanks love u'all...


kolam time..with my ikin mok(gelaran ejekkan yanie slalu luahkan haha),  ajima and sweet boy muaz anak buah ku yg sulong...dia sorg yg bijak sgt bcakap tau...


ni lak mak ngan anak buah yanie yg ke2...izz tomey..dia takut sgt mandi kolam and pantai..ale2 yg best dia main air kat..........lihat pic bawah.........
*
*
*
*
*
air paip gak dia sonok tau..bny2 part yg best ni lah pilihan anak buah yanie sorg nie...tomey2..hikhikhik




(**) salam bintang...heheheh tgu cter sterusnya k..mmmuuuaahh tuk sume..

........salam syawal gak......

FANPAGE

back off