Jom Klik

FEED EFG

Ketika Allah Memilihmu Untukku..



Padamu yang Allah pilihkan dalam hidupku..
Ingin ku beri tahu padamu..
Aku hidup dan besar dari keluarga bahagia..
Orang tua yg begitu sempurna..
Dengan cinta yg begitu membuncah..
Aku dibesarkan dgn limpahan kasih yang tak terhingga..
Maka, padamu ku katakan..
Saat Allah memilihmu dalam hidupku,
Maka saat itu Dia berharap, kau pun sanggup melimpahkan cinta padaku..
Memperlakukanku dgn sayang yang begitu indah..

Padamu yang Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, aku hanya wanita biasa dengan begitu banyak kekurangan dalam diriku,
Aku bukanlah wanita sempurna, seperti yang mungkin kau harapkan..
Maka, ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Dia ingin menyempurnakan kekuranganku dgn keberadaanmu.
Dan aku tahu, Kaupun bukanlah laki-laki yang sempurna..
Dan ku berharap ketidaksempurnaanku mampu menyempurnakan dirimu..
Karena kelak kita akan satu..
Aibmu adalah aibku, dan indahmu adalah indahku,
Kau dan aku akan menjadi 'kita'..


Padamu yg Allah pilihkan untukku..
Ketahuilah, sejak kecil Allah telah menempa diriku dgn ilmu dan tarbiyah,
Membentukku menjadi wanita yg mencintai Rabbnya..
Maka ketika Dia memilihmu untukku,
Maka saat itu, Allah mengetahui bahwa kaupun telah menempa dirimu dgn ilmuNya.. Maka gandeng tanganku dalam mengibarkan panji-panji dakwah dalam hidup kita..
Itulah visi pernikahan kita..
Ibadah pada-Nya ta'ala..


Padamu yg Allah tetapkan sebagai nahkodaku..
Ingatlah.. Aku adalah mahlukNya dari tulang rusuk yang paling bengkok..
Ada kalanya aku akan begitu membuatmu marah..
Maka, ketahuilah.. Saat itu Dia menghendaki kau menasihatiku dengan hikmah,
Sungguh hatiku tetaplah wanita yg lemah pada kelembutan..
Namun jangan kau coba meluruskanku, karena aku akan patah..
Tapi jangan pula membiarkanku begitu saja, karena akan selamanya aku salah..
Namun tatap mataku, tersenyumlah..
Tenangkan aku dgn genggaman tanganmu..
Dan nasihati aku dgn bijak dan hikmah..
Niscaya, kau akan menemukanku tersungkur menangis di pangkuanmu..
Maka ketika itu, kau kembali memiliki hatiku..


Padamu yang Allah tetapkan sebagai atap hunianku..
Ketahuilah, ketika ijab atas namaku telah kau lontarkan..
Maka dimataku kau adalah yang terindah,
Kata2mu adalah titah untukku,
Selama tak bermaksiat pada Allah, akan ku penuhi semua perintahmu..
Maka kalau kau berkenan ku meminta..
Jadilah hunian yg indah, yang kokoh…
Yang mampu membuatku dan anak-anak kita nyaman dan aman di dalamnya..

Padamu yang Allah pilih menjadi penopang hidupku…
Dalam istana kecil kita akan hadir buah hati-buah hati kita..
Maka didiklah mereka menjadi generasi yg dirindukan syurga..
Yang di pundaknya akan diisi dgn amanah-amanah dakwah,
Yang ruh dan jiwanya selalu merindukan jihad..
Yang darahnya mengalir darah syuhada..
Dan ku yakin dari tanganmu yg penuh berkah, kau mampu membentuk mereka..
Dengan hatimu yg penuh cinta, kau mampu merengkuh hati mereka..
Dan aku akan selalu jatuh cinta padamu..


Padamu yang Allah pilih sebagai imamku…
Ku memohon padamu.. Ridholah padaku,
Sungguh Ridhomu adalah Ridho Ilahi Rabbi..
Mudahkanlah jalanku ke Surga-Nya..
Karena bagiku kau adalah kunci Surgaku..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>


Dari Ummu Salamah, ia berkata, "Rasulullah S.A.W bersabda : "Seorang perempuan jika meninggal dan suaminya meridhoinya, maka ia akan masuk surga." (HR. Ahmad dan Thabrani)

CONTEST deqlis : "GAMBAR KENANGAN PERCUTIAN 2010"


KLIK C`NI JOM

uols jom klik kat atas tu k...menarik...hoyeeec ;-p
ada lg mizsYanie join..heheheh best gak tgk contest nye..coz this year mizsYanie bny bjalan a.k.a bercuti a.k.a bholiday...hehehe...tp satu je mizsYanie pilih percutian waktu raya puasa 2010...

:: LITTLE FINGERS Personal Calendar Giveaway 2010 ::

hoye ;-p.... mizsYanie ada nk join this contest..

:: LITTLE FINGERS Personal Calendar Giveaway 2010 ::

.wish me gluck tau...hehehE..so u ouls pun bole join tau...just klik jew link niE ~~ ten little fingers  or  little fingers in action

simple jew kan..so jom sama2 join..hoye hoye hoye..(^_^)
 ..........................................................
JOM KLIK



:: LITTLE FINGERS Personal Calendar Giveaway 2010 ::

..............................................

this time tuk mizsYanie masyuk kan pic pilihan mizsYanie lak..hehehe bny lak pic nye..tp xtau mane nk buh ler....
so eB pilih lah yek..hope yg mane plg menarik..hehehe








hehehehe......antara pic yg ada....eB pilih lah yg mane tbaik ye..if menang ehhehe (perasan lak rasa)

ni date yg perlu d'remember:

Relationship Anniversary ~ 14 / 4
birthday mizsYanie ~ 5/5
birthday laling syg ~ 31/3

date bakal mjadi sejarah terindah dalam mizsYanie nye Life:
nikah: 1.1
sanding: 5.2
dengan rasmi nye mizsYanie umumkan coz only for this contest hope tarikh tu xda halangan dan bjalan dengan lancar amin...doakan for mizsYanie and laling ye.. ;-D

................................................................................................

so u ouls jom lah join..just easy step kan..hehehehe hope i win..hope hope lah kan... ;-D  wish me and laling good luck tau..luv u olus...

tq gak pd eB coz open this contest....luv it....



laudya cynthia bella-KARNA CINTA





telah kutemui banyak cinta
di hati ini datang dan pergi
selimuti kisahku yg biru
mdalami hati

biar kurentangkan cintaku
menariku di atas senduku
sendirinya aku tak berkasih
mdalami hati


reff:
karna cinta aku jadi sepi
karna cinta aku jadi riang
karna cinta aku jadi pilu
karna cinta kini ku sendiri

karna cinta pelangiku hilang
karna cinta matahari pergi

namun ku yakin dalam hatiku

cintaku tak boleh membunuhku



telah kutemui banyak cinta
di hati ini datang dan pergi
selimuti kisahku yg biru
mdalam di hati



biar kurentangkan cintaku
menariku di atas senduku
sendirinya aku tak berkasih
yg dalam di hati




****layan jom lagu ni..best sgt...kerna cinta????****

seLaMaT hARI rAYA aIdilAdha

cAmat Harie Raya AidilADha pada sume ;-p :-)

balik kedah..jom beraya...ayuhh...
ari tu blk kdh ..jem gler...dgn tanah runtuh,xcden dan ujan yg lebat..alhamdulillah selamat sampai...dan selamat beraya bersama kluarga...amin....kdh pun dh xda banjir...amin,,moga slamat sume nye...

keylah jap gi nk jalan2 ngan abah mak n family..daaa....mmuuaahhhh :-*

Sesuatu Tanpa Kita Sedar~IKHTIBAR....

BiLa Kita Boleh Menjadi TUNANGAN orang tanpa sedar~Harus baca!


Percaya atau x, kita boleh ber”tunang” tanpa sedar?? Yup, kita boleh bertunang tanpa kita sedar, bila seorang lelaki, berhasrat untuk mengambil seorang perempuan untuk dijadikan isteri. Eh, itu memang normal bukan? Tapi, yang anda mungkin x tahu, anda sebenarnya sudah bertunang bila situasi seperti berikut berlaku:

Lelaki menyatakan hasrat ingin menjadikan perempuan itu isterinya, dan perempuan itu bersetuju. Adakah dikira telah bertunang? Padahal tidak ada ibu bapa perempuan tersebut.

Pinang dari segi hukum fiqah, bererti pihak lelaki menyatakan hasrat berkahwin pada pihak perempuan. Itu dipanggil pinang. Bila perempuan menjawab setuju, maka jadilah perempuan itu tunang laki tersebut.

Situasi yang dianggap pinangan:


"Aku nak jadikan kamu sebagai isteriku"

"Kahwinlah dengan kita bila2"

Bila si perempuan bersetuju, dia akan jadi tunang. Sama ada bercakap dalam telefon, tetap dah jadi tunang.

Contoh:
"lelaki sebut dalam telefon, "I nak jadikan u isteri I lah"
Perempuan tersebut jawab, I sukalah, I setujulah, oraitt I’m fine, oklah, I redha atau apa2 yang menunjukkan dia suka dengan “pinangan” lelaki tersebut, maka ia sudah dianggap bertunang.

Jadi, bila dia dah jadi tunang orang tanpa sedar, bila ada lelaki yang meminang, hukumnya haram.




Kita orang melayu time nak tunang duk bawang rombongan 1 bas, bawak barang2 pinangan, itu sebenarnya adalah ADAT bukan dari segi hukum Islam. Dari segi hukum Islam, dah jatuh hukum tunang.

Persoalan ialah bila Ibu bapa xde. Mengikut hukum syarak, kalau perempuan itu sudah diizin pada syarak. Sebagai contoh, perempuan yang cerdik, yang baligh, yang blh berfikir, etc dia sudah dianggap bertunang.

Bila perempuan tu x menepati hukum syarak tersebut, contoh seperti x baligh lagi(baru darjah 3 mungkin), perempuan tu bodoh(x boleh berfikir), gila, dan sebagainya, makanya wali diperlukan untuk jawab “pinangan” tersebut.


ha dah jadi tunangan org tanpa dsedari???...ermmmm tkejut kan.....renung2kan ye....info bersama buat sume...
 ;-p

RUMAH BARU KOTA MALIM PRIMA

alhamdulillah...selesai dah rumah bru ku...ari tu mizsYanie dah buat baca yassin...juz family2 jew..nnti cdg nk wat kduri mkn2 sket..insyAllah...moga murah rezeki...

family mizsYanie dtg ari jumaat hari tu..bestnye..ajak makabh shopping..heheh abah  ngan mak yg bayar..heheh tq so much and love u abah dan mak..muuuaaahh syg sama kamu...ehhehehe...abis gak dlm 6-7ratus huhuh..terima kasih abah dan mak...mcm2 bli..brg dapur...hehehe...

dengan blender nye, cermin, tong sampah, dan mcm2 lah plengkap rumah bru..alhamdulillah...ayat mak n abah~ dulu2 kan..heheh kne bayo blk ler maknanye..tp slalu anak dia ni nakal sket..hehehe slalu xbayo huhhu...sayang sgt abah n mak...mmuuuaaahhhh ;-*

best sgt dapat bkumpul rmai2...sume adik bradik dtg..terima kasih sudi dtg umh mizsYanie a.k.a ani (panggilan name manja kat umh)...heheh oppsss tuk ahli kluarga sja tau...

jom tgk gam...
*
*
*
*
*
anak buah mizsYanie yg no 3..riana..

ahli adik beradik mizsYanie

nilah adik beradik mizsYanie..puteri belaka





abah mizsYanie ngan cucu sulong...


sayang atok kata cucu nye






BEZA CINTA,SAYANG,MINAT DAN SUKA..............????

BEZA CINTA,SAYANG,MINAT DAN SUKA..............


Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)


Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)


Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)


Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…


saja mizsYanie nk share ngan u oul heheh harap memahami nye...enjoy..pkr2 kan lah cinta? sayang? minat? atau suka dengan pasangan anda dan org sekeliling anda...daaaa

FANPAGE

back off