UNIVERSAL STUDIO SINGAPORE (PART2)

Assalammualaikum w.b.t

UNIVERSAL STUDIO SINGAPORE (PART2) | Pagi itu kami sarapan beli di kedai serbaneka sahaja. Adik Mrsyanie sampai je, kami terus beli apa yang patut di kedai serbaneka. Makanan tidak dibenarkan bawa masuk dalam USS. Nak beli makanan didalam USS harganya mahal. Setakat sarapan makan roti dan susu pun dah cukup.

Kedai serbaneka yang terletak di luar USS tetapi masih dalam kawasan arena. Sarapan dulu..



Dah kenyang jom kita ambil tiket. Mrsyanie dan Mrlaling dah siap-siap ambil pakej dari Malaysia. Pakej USS 1 Day yang menyediakan perkhidmatan bas ke USS dan tiket masuk, hanya ke kaunter pengambilan tiket sahaja untuk masuk ke USS.




UNIVERSAL STUDIO SINGAPORE (USS) terdapat 7 poitn untuk dilawati, antaranya ialah:















  


Seharian pusing mesti perut pun lapar kan. Ada makanan halal disediakan disini. Tapi harga agak mahal dan kebanyakkannya makanan segera (fast food).



Jom sambung jalan lagi. Di USS kalau pergi waktu cuti sekolah memang ramai, dan setiap permainan perlu beratur untuk main. Paling menarik adalah studio aksi mereka. Dibuat seperti dalam filem Hollywood dengan impak yang hampir sebenar. Disitu diorang kongsikan bersama bagaimana Filem Hollywood dijalankan terutama yang mengunakan studio.






Selesai dah kepenatan kami seharian di USS, Kami balik ke hotel untuk penginapan seharian Mrsyanie. Esok sambung travel lagi ke luar USS. Di Singapore kemudahan pengangkutan yang paling mudah adalah tren (LRT). Hotel yang kami duduk rasanya entah berap bintang tapi agak mahal jika ditukar duit Malaysia (hampir RM150 semalam).


Ini lah hotel yang kami stay di Singapore


Till Next Entry ye!!!
Salam Sayang

Labels: ,