Musim Durian Di Perak

Assalammualaikum w.b.t

Siapa yang tak suka durian?? wah memang korang rugi tau.. Durian merupakan raja buah-buahan. Baunya perg memang sangat kuat dan boleh membuatkan kita pengsan. Tapi siapa yang giler durian pantang ler jumpa durian..dapat bau nye pun dah rasa cam kenyang je kan..hihi oklah mrsyanie nak share kan betapa nikmatnya durian raja seluruh buah-buahan ini.. Ahad yang lepas mrsyanie ke Kuala Kangsar, rumah kawan mrsyanie. Dia baru dapat baby pertama diorang. sangat comel dan gebu..Niat dihati sebenarnya ke Kuala Kangsar sempena melawat baby.. Langkah kanan kami ini..rupanya tengah musim durian kat sana.. ate yop..moh ler kite makan durian perak..hihih memang sedap sangat..tak rugi lah sapa yang beli durian perak ini.. tambahan durian kampung..lagi lah nikmat nye...

oppss wish lah dulu kan.. tahniah buat my fren en.Faisal and wife dapat baby yang comel dan cute sangat..baby gurl lagi.. nama nya Zaty..Lahir pada 10 nov 2013 pada jam 11 pagi.. dengan berat 3.6 kg.. Tahniah!!!


Comel kan..ini lah Zaty binti Faisal..hihih.. ''saya baru je lahir..doakan saya menjadi anak yang solehah ye''.. saya dilahirkan di Kuala Kangsar.. 



Jom layan gambar kami makan durian hihi.. tapi sebelum tu nak wish terima kasih tak terhingga buat Faisal my fren dan keluarga..serta family mertua Faisal.. makan durian rambutan, makan tengahari makan petang..yuhuuu memang hari makan sedunia ni hihih.. syukur alhamdulillah..


dengan riangnya kami menunjukkan isi durian yang sedap sangat... :)

terima kasih pakcik dan makcik..memang nikmat makan durian kampung...

ini saya punya hahahah...sedap wei...jangan jeles ye..sapa yang teringin sangat boleh ke Kuala Kangsar ye..ada banyak durian ini..
mrlaling dengan buah pelam nye..hihi comel nye pelam tu..sedap dan manis..

kami buat cam umah sendiri ler..hihih siap pi kait lagi buah pelam..kutip bawak balik tu hihih

Kami memang suka dengan durian hihih...happy sungguh dapat durian yang sedap lagi lemak..durian kampung memang terbaik!!





Pada yang mengidamkan durian..korang boleh datang ke perak ini...banyak jual tepi jalan atau kat rnr bukit gantang kalu tak silap. kalu nak dekat sket kat Slim River tepi jalan lama ada jual. cuma harganya area perak selatan ini masih tinggi..sabo ye..tunggu murah sket hihi...

oklah jumpa lagi dalam entry yang lain ye..nnti mrsyanie akan updatd kan lagi tau..

ok bye..daaa...

p/s: jom follow instagram mrsyanie @yanieyusuf.  (*_*)





Labels: , , , ,