Melaka, Muzium Kapal Selam

Assalammualaikum w.b.t

Happy new year 2014 semua... Mesti korang dah ada azam tahun baru kan.. So nnti share kn dalam entry yang happy new year tu ye.. Mrsyanie nak share kan sket pasal percutian ke Melaka.. Tapi mesti ramau dah pi Melaka dan dah ramai blogger updated tentang Melaka kan.. Mrsyanie tertarik dengan Muzium baru di Melaka.

Muzium Kapal Selam



Muzium ini agak baru jugak ditubuhkan.. Sangat menarik.. Dapat kita swndiri merasa berada dalam kapal selam yang sangat unit.. Dapat tahu keadaan dalam kapal selam Malaysia..wee.. Oklah nnti mrsyanie sambung ye sebab mrsyanie dalam feri ini.. Percutian tahun baru ke Langkawi... Nanti mrsyanie updated lagi ye pasal Langkawi...

Jom sambung lak cter pasal Muzium Kapal Selam Melaka..Muzium Kapal Selam ‘SMD Quessant jenis  Agosta 70’ di Kompleks Muzium Maritim, Klebang dibuka kepada orang ramai mulai 1 Disember . SMD Quessant jenis  Agosta 70 yang dibina pada 1979 diserahkan kepada Kerajaan Negeri Melaka untuk dijadikan satu lagi mercu pelancongan negeri Melaka. Ia berukuran 67.5 meter panjang, 11.7 meter tinggi dan 6.5 meter lebar.

Waktu mrsyanie ke sana masih lagi pembangunan yang akan dijalankan.. Jalan masuk masih lagi batu2 putih. Tapi kawasan yang luas memang sangat cantik kerana dekat dengan laut. Pemandangan pun cukup indah walaupun masih lagi banyak pembangunan belum dijalankan disana. Mrsyanie yakin banyak pembangunan akan dijalankan disana oleh Kerajaan Negri Melaka.. Chaiyuk!!! Kami sokong pelancongan tempatan.. yeahhh bangga menjadi rakyat Malaysia kerana banyak tempat pelancongan yang boleh dilawati dan dibanggakan. Tq Malaysia!!! Ada bayaran jugak nak masuk Muzium Kapal Selam ni.. Nak free? Mana nak dapat, lagipun bagi mrsyanie bayaran ni mereka gunakan untuk dana pembaikkan dan kos2 lain. So tak salah kan kita bayar untuk negara kita..hihih tak mahal pun.. tapi waktu mrsyanie pi serius murah..hih alhamdulillah..so korang kena cepat2 pi tau..hihih tapi mungkin bayaran masuk akan berubah.. time ni promosi.. (*_*)



Jom layan gambar yang dah disnap kan disana.. bagi teruja sat..hihih pasti pasni anda juga teringin nak kesana kan.. datang tau melawat walaupun sekali.. :)

Gambar pameran di luar Kapal Selam












 Gambar kami plak ye hihih



















 Gambar dalam Kapal Selam











 ok da....
**kasi 5 star kat Kapal Selam ni..hihih**



Labels: , , ,