MAS MH17 kini berusia 17 Tahun

Assalammualaikum w.b.t




Sekali lagi Malaysia dilanda berita sedih berkaitan MAS. Salah siapa? masih lagi dalam penyiasatan pihak yang berkenaan. Tepat jam 2am 18 Julai 2014, satu sidang berita pengesahan berkaitan MAS MH17 ditembah jatuh oleh pihak penganas (yang masih lagi dalam penyiasatan). Ya Allah, sedih rasanya mendengar. Rasanya masih lagi baru kejadian MH370, kini MH17 pula dilanda musibah. Moga kita sebagai rakyat Malaysia kuat dalam menhadapi dugaan yang diberikan.  Mari sama-sama kita berdoa agar segala urusan dpermudahkan dan al-Fatihah buat saudara seagama kita, agama Islam. Tambah sayu lagi bila hampir hari raya yang bakal kita raikan. Pulang untuk berumpa keluarga tetapi Allah lebih sayangkan nya. AL-FATIHAH.

MH17 crash: MAS plane crashes in Ukraine


serba sedikit latar belakang MH17 MAS:-


 Lokasi terhempas nya MH17 selepas ditembak jatuh. (T_T)

senarai penumpang MH17 MAS:-

*Sumber: http://www.beritasemasa.com.my/senarai-penumpang-mh17-malaysia-airlines

Melihat senarai nama jumlah penumpang, rakyat Malaysia juga agak ramai termasuk juruterbang dan crew. Ramai juga ahli keluarga Malaysia yang terpaksa menelan berita pahit ini. Moga ahli keluarga diberikan kekuatan dan ketabahan.

''Sehingga saat dan ketika ini, berita terkini pesawat MAS terhempas MH17 masih menunjukkan, belum ada sebarang penemuan dan petunjuk, apa sebab dan punca sebenar yang lebih lengkap disebalik targedi kapal terbang MH17 terhempas di Ukraine.''

Labels: