Happy Weekend at Farm In The City, Kuala Lumpur

Assalammualaikum w.b.t

Farm in the city (FITC), Sri Kembangan, Kuala Lumpur. Pengalaman yang indah dihujung minggu. Korang ingat tak zaman muda mudi dulu, korang pernah tak main kat longkang tangkap ikan kecil. Main dengan arnad, main kejar-kejar ayam. Syok kan suasana kampung dulu, kini ada dikalangan kita dah tak dapat merasa suasana indah di kampung. Tambahan yang kampungnya sekarang kat kawasan bandar kan. 

"First sekali mrsyanie nak ucapkan ribuan terima kasih pada abg Ben Ashaari penaung Kelab Blogger Ben Ashaari dan juga pada Mr. Rajagopal & Mr. Jack from Farm in the city. yeahh dapat gak pass ke FITC"

FITC ini dikenali sebagai 'petting Zoo'. Konsep yang sangat menarik iaitu konsep suasana kampung dan kenali haiwan & tumbuhan dengan lebih dekat. Sangat sesuai untuk semua peringkat usia, bukan sahaja untuk yang berkeluarga malah yang bujang pun kena datang ke FITC supaya dapat hayati sendiri suasana yang dikonsepkan. Ianya terletak antara Putrajaya dengan Kuala Lumpur. 

Lokasi? meh mrsyanie kasi alamatnya:

Farm In The City,
Jalan Prima Tropika Barat, 
Bandar Putra Permai, Seri Kembangan

Bagi memudahkan korang cari FITC, korang boleh gunakan wave jew. Mrsyanie pun gunakan wave je, sangat bagus dan tepat sampai. hihi.. Taip sahaja Farm In The City, Sri Kembangan. Kalau korang nampak Giant Hypermarket Sri Kembangan dah dekat sangat itu. Belakang Giant hypermarket jew.

Korang nak tau apa yang menarik di FITC ni?? moh kita tengok gambar dulu... (^_^)

Hijab ootd from Dreams Fairy Hijab Boutique :)

Lets go..jom belajar tentang flora and fauna..

Ini lah Mr. Jack from FITC yang menunggu kehadiran kami di kaunter..
Terima kasih FITC and Happy Chinese New Year :) 











  
   
















LOOK UP!! Antara keunikkan Farm In The City.


Mr.Rajagopal kami jumpa kat dalam. Tak sangka yang berikan penerangan kepada kami tentang penyu kedua dan ketiga terbesar didunia. Baru berusia 30 tahun. Bayangkan berapa tahun akan datang. ermm..menarik kan. Thank you Mr. Rajagopal.


  
  
  

Tak sah kalu pergi sesuatu tempat tak beli fridge magnet untuk dibawa pulang.. 
yeahh inilah antara kenangan setiap destinasi mrsyanie pernah jejak. 



Kalau korang tengok gambar pun sangat menarikkan. Lihat sahaja haiwan yang terdapat disana. sangat unik dan sangat mesra. Haiwan yang korang boleh pegang, belai dan beri makan. Terdapat 11 habitat di Farm In The City:


Harga Tiket (myKad): 

Dewasa RM 30
Kanak-kanak RM25

Alamat FITC:

Lot 40187-40188, 
Jalan Prima Tropika Barat, 
Bandar Putra Permai, 
Seri Kembangan
03-8941 2099

Waktu Operasi:

Isnin-Jumaat (10 pagi - 6 petang)
Sabtu, Ahad & Cuti Umum (9 pagi- 6 petang)


Salam Sayang



Labels: , ,