Dinner GST

Assalammualaikum w.b.t


Dinner GST| Bermula 1 April 2015, GST telah dijalankan menggantikan cukai yang lama. Mrsyanie dan Mrlaling kalu waktu kerja agak jarang-jarang makan kat rumah. Lepas kerja kami akan terus makan diluar. Disebebkan teringat plak nak makan Asam Laksa, terpaksa lah Mrlaling bawa Mrsyanie dia ni ke Easy Cafe. Antara kedai makan yang sedap dan harga bersesuaian dengan kuantiti makanan yang dihidangkan.  (Nasib baik lepas gaji)..hihi  Easy Cafe merupakan kedai makan yang disyorkan jika datang ke Tanjung Malim tau. makan western yang sedap dan harga bersesuaian dengan kuantiti makanan tu.


Sebelum gst lagi sebenarnya nak makan Asam Laksa kat Easy Cafe ni. Sebab Mrsyanie agak kurang makan laksa, so bler dah rasa Asam Laksa ni. pergg sedap kot... Kisahnya dah 2 kali pergii Easy Cafe tapi tak dapat jugak Asam Laksa nya. Sebaba teringin sgt (ok bukan mengidam tau hihi) kami pun dinner  (makan petang terus dengan dinner) lah kat Easy Cafe. Alhamdulillah ada pun Asam Laksa, lemak-lemak ku mengidam ni ermm..






Ini lah dia Asam Laksa Easy Cafe, Tanjung Malim, Perak. Rasanya sangat sedap, ada masam-masam sket dan lain dari rasa laksa. Walaupun Mrsyanie tak berapa minat laksa tapi penah jgak merasa laksa. Tapi Asam Laksa ini memang sedap. Dia ada campur dengan rasa nenas, membuatkan rasa Asam Laksa ni bertambah sedap. Dan terdapat jugak menu lain yang boleh dirasa dari segi western dan Easy Cafe juga mempunyai kedai yang menjual makanan seperti ngoreng-goreng atau makanan hidang tetapi kedainya di beri nama Eplace. Jangan risau dekat je, kalau nak order makanan dari Eplace pun boleh. 






Bukan kata menu makanan sahaja yang emnarik dan sedap, menu minuman yang disediakan jugak sedap dan pelbagai. Juice, float, minuman panas, minuman sejuk dan plebagai lagi..









Disebabkan semua kena gst, Easy Cafe jugak dikenakan gst. so layan kan jelah.. janji perut kenyang ye dak..hhuhuhu (ok lepas ni dah tak leh makan luar selalu huhuh).


Lokasi:

Easy cafe 
No 25, Jalan Permai 1
Taman Ketoyong Permai
Tanjung Malim
Perak

Landmark: sebaris dengan TNB Tanjung Malim dan berhadapan dengan Petronas Tanjung Malim dan Sekolah Menengah Khir Johari.


***Sebelum tu, waktu bayar di kaunter ternampak lah buku panduan antara kedai makan yang menarik di Tanjung Malim.**





Till Next Entry ye!!
Salam Sayang









Labels: