Mother's Choice : NATALICIOUS

Assalammualaikum w.b.t

 NATALICIOUS

Mother's Choice : NATALICIOUS | Pernahkah korang dengar tentang produk  NATALICIOUS ? Mrsyanie pun baru je dengar tentang  NATALICIOUS yang merupakan produk yang berunsurkan sunnah untuk Ibu-ibu mengandung atau Ibu-ibu yang planning untuk mengandung.


Susu bernutrisi untuk Ibu Hamil


Diperkenalkan oleh kawan blogger iaitu Mummy Lynda mengenai produk NATALICIOUS. Tertanya juga produk apa tu? Mummy Lynda terangkan yang ia adalah produk nutrisi untuk ibu hamil atau yang planning untuk dapat baby. Kes Mrsyanie adalah planning untuk dapatkan zuriat. Yes tu lah produk yang Mrsyanie cari-cari untuk membantu sistem dalaman untuk mendapatkan zuriat. Terima kasih Mummy Lynda. Usaha adalah tangga kejayaan kan, mana nak dapat kalau kita tak berusaha. Alhamdulillah dah habis 1 kotak Mrsyanie minum. Bila minum NATALICIOUS Mrsyanie akan berasa kenyang dan membantu penghadaman Mrsyanie. Tak sabar nak dapat result doktor tentang kesuburan sebab Mrsyanie amalkan NATALICIOUS sebelum mengambil draah untuk ujian kesuburan.

NATALICIOUS susu tepung pertama Mrsyanie pernah tengok berwarna hijau lembut. Bau sangat wangi dan menaikkan selesa untuk minum NATALICIOUS. Diperkayakan dengan pelbagai bahan sunnah dan bahan khasiat yang membantu sistem dalaman bagi wanita. Mrsyanie sebenarnya tak berapa suka untuk minum susu kambing tetapi kalau NATALICIOUS ini sangat sedap dan tidak bau hanyir kambing. Ini kerana campuran bahan-bahan sunnah dan adanya vanila menaikkan bau dan rasa sedap.




''Susu bernutrisi untuk ibu hamil diperkaya dengan rumusan terbaru daripada 12 jenis bahan semulajadi terpilih dan sumber makanan SUNNAH.''



Bahan-bahan Sunnah yang terdapat dalam NATALICIOUS:-

SUSU KAMBING
Susu kambing sangat sesuai untuk ibu mengandung kerana  kaya dengan protein, enzim-enzim dan Vitamin A yang penting untuk kesihatan. Pemakanan yang sihat bermula dari awal kehamilan dapat membantu proses tumbesaran bayi yang sihat, cergas dan pintar

DELIMA
Pengambilan buah delima semasa mengandung dapat melindungi otak bayi semasa kelahiran. Delima juga mengandungi potassium dimana dapat mengelakkan kekejangan kaki yang biasanya dihadapi oleh ibu mengandung pada waktu malam. Delima juga membantu menghasilkan bayi yang sihat dan kulit yang cantik. Sabda Nabi Muhammad saw, "Tidak ada delima yang tidak mempunyai buah dari delima syurga di dalammya" (HR Abu Nu’aim)

MARIN COLLAGEN
Kolagen daripada sumber marin sangat berkesan untuk mengatasi masalah kulit kering, kusam, tidak sekata, berparut dan berkedut

ALFALFA KLOROFI
Alfafa merupakan sejenis tumbuhan yang mempunyai struktur akar yang unik di mana ia boleh menyerap pelbagai zat galian, vitamin dan lapan jenis asid amino dan amat kaya dengan metionin, vitamin A, C, D dan K. Alfafa sememangnya diketahui kaya dengan klorofil iaitu sekurang-kurangnya empat kali lebih tinggi daripada sayur-sayuran biasa. Alfalfa amat kaya dengan Asid Alfa Lipolik (ALA), Zink, Selenium, Vitamin A, C, E dan mineral lain seperti kalsium, kobalt, kromium, fosforus, silicon, potassium, mangan, magnesium dan zat besi.

MANNA
Kaya dengan fiber diet boleh larut yang memudahkan sistem pencernaan. Membantu proses gastrointestinal badan. Mengandungi serat yang membantu mengurangkan gas dalam badan. Menggalakkan pembiakan bakteria sihat di dalam perut dan ia mencegah kanser kolon, sembelit dan cirit-birit. Membantu melawan penyakit kencing manis dan jantung. Memberi rasa kenyang yang berpanjangan

VANILA
Khasiat Vanilla adalah menenangkan saraf, membantu mengurangi berat badan dan meningkatkan mood.

PISANG
Pisang mengandungi magnesium, fosforus, iodine, kuprum, vitamin B1, B2, B6 & C, niasin, dan folat. Pisang mengandungi asid, enzim, dan sebatian kimia penting. Ia juga mengandungi tiga jenis gula semula jadi iaitu sukrosa , fruktosa dan glukosa. Bagi ibu hamil, dengan memakan buah pisang dikatakan mampu memastikan tahap gula dalam darah meningkat dan keadaan ini mampu mengelakkan anda daripada mengalami masalah 'morning sickness'.

BAYAM
Bayam kaya dengan sumber vitamin K, A, C, B2, B6, mangan, folat, magnesium, besi, kalsium dan kalium. Bayam juga merupakan sumber baik untuk serat pemakanan, protein, fosforus, zink dan vitamin E. Selain itu, bayam juga merupakan sumber baik asid berlemak omega 3, niasin dan selenium. Terdapat 13 jenis sebatian flavonoid yang berfungsi sebagai antioksidan dan agen anti kanser. Folat dalam bayam juga diperlukan bagi pembesaran fetus terutamanya untuk pembentukan sistem saraf yang lengkap. Kecacatan seperti bibir sumbing atau spin bifida boleh terjadi disebabkan kekurangan folat.

KALSIUM
Kalsium diperlukan untuk mengekalkan kesihatan tulang dan gigi, mencegah osteoporosis, membantu pengecutan otot jantung, penghantaran maklumat saraf dan pembekuan darah, melegakan pedih ulu hati serta membantu individu yang mengalami masalah tekanan darah tinggi.

SUSU RENDAH LEMAK
Susu rendah lemak memberikan kalsium, vitamin dan mineral yang sama di dalam susu penuh krim tetapi kandungan lemaknya adalah rendah.

KISMIS
Nabi Muhammad SAW bersabda: "Biasakanlah memakan kismis kerana kismis dapat menghilangkan kepahitan (hempedu/cairan kuning), menghilangkan lendir, menyihatkan badan, membaguskan rupa, menguatkan saraf dan menghilangkan letih''.

STEVIA

Ciri paling unik mengenai Stevia ialah ia merupakan pemanis semula jadi yang tidak mengandungi kalori. Di percayai secara tradisional, stevia mengandungi sifar kalori, lemak, kolestrol, gula dan karbohidrat. Stevia mengandungi vitamin A, B, C dan mineral penting untuk pertumbuhan kanak-kanak


NATALICIOUS juga telah diiktiraf oleh:




Untuk sebarang pertanyaan dan pembelian NATALICIOUS,
 hubungi:

012-6460421

Harga RM80 (15 sachets)
Free Postage




Walaupun bulan puasa suppliment korang ambil jugak. Bagi Mrsyanie kalau berkaitan dengan susu atau berkrim ini, Mrsyanie ambil time berbuka. Lepas isyak lebih elok kerana kalau Mrsyanie ambil time sahur, risau akan menyebabkan gastrik. Mrsyanie jika pagi tak boleh terus minum yang bersusu. Kena ambil makanan dulu baru boleh dimasukkan minuman berunsur susu atau berkrim. Tapi motifnya, jangan tinggalkan suppliment korang walaupun dibulan puasa. Tiada sebab ianya menjadi penghalang ok korang.



Till Next Entry ye!!!
Salam Sayang

Labels: ,