Pulut Mangga

Assalammualaikum w.b.t

Pulut Mangga 

Pulut Mangga | Siapa tak pernah dengar Pulut Mangga dengan mangga kan. Sebenarnya Pulut Mangga ini sangat terkenal di Negara Thailand. Jika korang datang melancong ke Thailand jangan lupa untuk merasainya sendiri Pulut Mangga. Rezeki minggu ini dapat makan Pulut Mangga yang super sedap. Kat mana??

pulut mangga bersantan, pulut mangga thailand,

Pulut Mangga Thailand

Ha yang ini special sket sebab tak dijual dimana-mana tau. Emak kesayangan Mrsyanie buatkan pulut. Kebetulan cafe UPSI ini ada jual Mangga yang sangat murah dan manis. Sedap kew? Serius sangat sedap tambah plak rasanya ada manis, masin dan lemak pulut.


Trend mark dia 'Buruk diluar, Manis didalam', tapi betul dengan trend marknya. Rupa luaran Mangga yang dijual nampak buruk, cam tak elok jew. Tapi bila rasa pergg sangat sedap. Harga yang dijual jugak sangat murah 4 kilo hanya RM10, jadinya 1 kilo RM2.50 sahaja. Mau tak Mrsyanie borong sakan kan.. Mrsyanie memang suka Mangga tapi yang manis sahaja. Mangga yang masam tak suka huhuh.. (ceh memilih plak kan hihi)

Gambar dari member

Tengok sahaja longgongkannya.. pergg banyak sangat. 2 kali jugak Mrsyanie beli, kiranya dah 6 kilo Mrsyanie beli tau. Tapi bukan untuk Mrsyanie sorang tau, bagi Mak separuh. Itu yang Mak Mrsyanie buatkan pulut. Sangat sedap. 

Yang lainnya, selalu kalu orang buat Pulut Mangga, Pulutnya tak letak santan kerana akan dimakan ketika makan bersama pulut. Tapi Mak Msryanie terus je buat dengan santan. Kalau buat Pulut Mangga, pastikan pulut tidak terlalu lembik atau keras. Sedap dimakan dengan Mangga bila pulut dalam keadaan sederhana tetapi masak. Jangan mentah plak. Korang boleh try masak pulut ikut resepi dari:

RESEPI PULUT MANGGA THAILAND


Selamat Mencuba. Sangat sedap tapi pastikan kurangkan gula dalam pulut ye. Sebab Mangga dah manis. Kalu Mangga yang korang beli kurang manis bole letak gula.. yeaahh sedappp...


Till Next Entry ye!!!
Salam Sayang

Labels: ,