Jom Klik

FEED EFG

#Cabaran20Hari : Kuih Kegemanaran Di Bulan Puasa

Assalammualaikum w.b.t

Kuih Kegemanaran Di Bulan Puasa


#Cabaran20Hari : Kuih Kegemanaran Di Bulan Puasa |  Bila tiba bulan Ramadhan pasti ada yang ternanti-nanti bazaar Ramadhan kan. Kenapa? yelah time bulan puasa lah banyak peniaga akan menjual pelbagai jenis juadah kuih muih di bazaar Ramadhan. Kuih muih yang susah nak dapat time bulan lain tapi bila tiba bulan puasa pasti senang jumpa di bazaar-bazaar Ramadhan.



PAU PEDAS



Masih ingat lagi kuih paling Mrsyanie suka?? Ha lupa lah tu. Tak pe Mrsyanie bagitau sekarang hihih.. Bila tiba bulan puasa antara kuih wajib Mrsyanie dapat adalah pau pedas. Ada yang sebut Burger Malaysia, kuih Doremon dan sebagainya. Apa-apa pun ia kuih yang berintikan sambal ikan bils. Tapi kini dimodenkan dengan pelbagai inti lain. Ada yang letak inti sardin, inti manis dan macam-macam. Bagi Mrsyanie tetap gemar inti asli iaitu sambal ikan bilis.


Ini lah dia pau pedas. Kuih paling Mrsyanie gemari tak kira bulan rasanya. Kuih yang khusus gemar time bulan puasa tu taka adalah. Pau pedas tetap menjadi pujaan hati. Pau pedas yang paling Mrsyanie suka bila Mak mrsyanie yang buat. Rasa sambal dan tepung nya lain dari jual di luar. Betul orang kata air tangan Mak tetap menjadi pujaan hati. hihih 





Apa pula makanan kegemaran korang dibulan puasa?? Jom sahut sahut #Cabaran20Hari entry. Layari: #Cabaran20Hari



#Cabaran20Hari



Till Next Entry ye!!!
Salam Sayang

8 comments:

  1. kunjungan balas..hari ni tak berapa sihat tapi nak juga jenguk kawan-kawan blogger :)

    ReplyDelete
  2. dah agak..yanie mesti letak kuih ni..hahahaa. =)

    ReplyDelete
  3. sama lah kita yanie. sep sikit!! tapi sy tak buat, beli je di bazar sbb dah tau tempat jual pau pedas yg best! sy pun panggil pau pedas jugak. hehe

    ReplyDelete
  4. kena cari yang betul2 pandai buat, baru sedap..hehe

    ReplyDelete
  5. feveret kekny jugaaaaa ya Allah sedpanyaaa

    ReplyDelete
  6. saya panggil burger malaysia..sedap.. :)

    ReplyDelete
  7. Berger malaysia tp tu lah..susah nk cari yg best..penuh sambal..

    ReplyDelete
  8. perhz!
    feveret MG also ni
    kalau dpt yg roti dia lembut n smbal pedas
    perh!
    5 bji sekali mkn je ..hehhe

    ReplyDelete

FANPAGE

back off