#Cabaran20Hari: Pengalaman Main Mercun Masa Raya

Assalammualaikum w.b.t

#Cabaran20Hari: Pengalaman Main Mercun Masa Raya | Hari terakhir kita umat Islam menunaikan kewajiban sebagai umat Islam dalam melengkapkan Rukun Islam ke Empat.

Sumber gambar: google.com


Pengalaman Main Mercun Masa Raya


Dulu-dulu waktu kecil mercun menjadi kegilaan ramai untuk memeriahkan lagi sambutan Hari Raya. Tetapi sekarang mercun membawa kebinasaan buat pemain. Yelah dulu kami main mercun berwaspada, pakai kayu panjang untuk nyalakan mercun. Pastu kami tak buat mercun sendiri. Sekarang budak-budak makin berani sehingga tidak mengutamakan keselamatan ketika bermain mercun sebab itu kerajaan melarang dari bermain mercun. 


Ingat lagi kalu ada yang nak mulakan bakar mercun, kami yang tengok ini dok jauh tau sebab kami utamakan keselamatan dulu. Betul tindakan melarang bermain mercun, dari kita kehilangan anggota badan dan terkena binasa. Setiap tahun pasti ada kes main mercun sehingga ke hospital. Itu yang kita tak mahu kan, jika boleh sayangilah anggota badan korang sebab tiada gantinya.


#Cabaran20Hari





Alhamdulillah selesai #Cabaran20Hari entry. Setelah 20 hari menyahut cabaran memyediakan entry mengikut tajuk yang diberikan oleh Exchange Feed Group & kelab Blogger Ben Ashaari. Wahhh esok nak raya dah. elamat Hari Raya semua. Ingat jangan main mercun jika korang sayangi diri korang tau!! Layari: #Cabaran20Hari


Till Next Entry ye!!!
Salam Sayang

Labels: ,