#Cabaran20Hari: Senarai Kuih Raya Pilihan Hati

Assalammualaikum w.b.t


#Cabaran20Hari: Senarai Kuih Raya Pilihan Hati | Ingat ta lagi Mrsyanie ada bagi tahu kuih raya kegemaran Mrsyanie? Lupa ye. Ala biskut Semperit dan Tart Nenas. Siapa yang suka juga sama Mrsyanie, 'sep' sket hihi. Sebenarnya Malaysia penuh dengan keunikkan terutama dari segi makanan. Tengok sahaja musim perayaan terutamanya Hari Raya. Pelbagai jenis kuih raya yang kita ada dan menjadi pilihan semua.


Sumber gambar : google.com

Senarai Kuih Raya Pilihan Hati


Pelbagai jenis kuih raya pilihan setiap tahun. Beza dari segi rasa,bentuk, warna dan sebagainya. Siapa yang tak suka makan kuih raya kan? Mrsyanie hanya 2 kuih raya itu sahaja yang menajdi pilihan hati. Jom kita tengok senarai nama kuih raya dan katalog dari syarikat-syarikat yang mengeluarkan kuih raya. 

Sumber gambar: google.com
Alhamdulillah bersyukur diberi peluang hidup dalam keamanan dan boleh merasa pelbagai jenis kuih raya tapi bagaimana pula dengan saudara kita se Islam yang berada di Palestine. Bagaimana hidup disana, sambutan puasa dan raya mereka disana. Bersyukur lah kita kepada Allah S.W.T kerana masih diberi nikmat dan rahmat. Semoga saudara se Islam kita di sana jua dilindungi oleh Allah S.W.T aamin.


Hati-hati memandu pulang ke kampung halaman masing-masing, ingat orang yang tersayang. 



Apa tunggu lagi, jom sahut #Cabaran20Hari entry. Layari: #Cabaran20Hari


Till Next Entry ye!!!
Salam Sayang

Labels: ,