Jom Klik

FEED EFG

Penjawat Awam Diwajibkan Potong Gaji Lunas PTPTN

Assalammualaikum w.b.t

Penjawat Awam Diwajibkan Potong Gaji Lunas PTPTN | Siapa yang pinjam PTPTN tak buat pembayaran lagi? Semua penjawat awam yang membuat pinjaman dengan PTPTN tetapi belum membuat bayaran akan dikenakan potongan gaji terus bagi melunaskan penjamanan PTPTN korang.



Sumber : http://www.bharian.com.my/


Seramai 480 orang penjawat awam dibawah JPA akan dikenakan potogan gaji terus mulai September 2015. Ianya telah diutarakan oleh Ketua Pengarah Perkhdimatan Awam bahawa surat arahan potongan gaji kakitangan awam akan diserahkan kepada Ketua Setiausaha Kementerian dan Setiausaha Negari dalam satu majlis perjumpaan pada hari jumaat ini. Nak tak nak, penjawatan awam yang telah membuat pinjaman PTPTN akan dikenakan potogan gaji. Nasib baik Mrsyanie dah buat potongan gaji sewaktu PTPTN memperkenalkan sistem UJRAH yang dikenakan kos pentadbiran sebanyak 1% sahaja.

Jadi kepada yang belum membuat pembayaran balik pinjaman PTPTN, korang boleh membuat pembayaran habis atau tunggu surat arahan potogan gaji. Bagi Mrsyanie, apa-apa pun ia tetap merupakan pinjaman yang telah kita buat. Hutang wajib dibayar. Huhuhu, menyesal pulak amik PTPTN dulu. Jadi kepada ibubapa yang mempunyai anak-anak pastikan korang menabung untuk pembiayaan pendidikan mereka kelak. Jenuh jika ada hutang ini, kerja belum tentu lagi dapat tapi hutang sudah memanggil untuk dibayar. Pikir-pikir kan tau. 


YY Sharing


Till Next Entry ye!!!
Salam Sayang

4 comments:

  1. sy start kerja, terus bayar sikit2. tamau hutang lama2 T_T
    boleh visit sini kalau nak tau cara byrn >> http://emyyyyemyyyy.blogspot.com/2015/05/cara-bayar-ptptn-terkini-melalui.html

    ReplyDelete
  2. Saya tk sempat2 lg nk byr sbb tk kerja...surirumah je...pening jugak pikir cmne nk byr blk...

    ReplyDelete
  3. asben ida lahh nii hahahhahaha.. ida xde loan heeeeeeeee

    ReplyDelete
  4. memang patut pun, keje gomen pun stabil kan, duit tu nanti nak rolling utk orang lain pula

    ReplyDelete

FANPAGE

back off