KBBA Blogger's Day Out di Zoo Negara | Part 2

Assalammualaikum w.b.t

KBBA Blogger's Day Out di Zoo Negara | Part 2 | Di Zoo Negara terdapat pelbagai haiwan yang boleh kita lihat dan pelajari akan habitatnya. Kami diberi penerangan beberapa tentang Zoo Negara dan di diberikan 2 kumpulan iaitu Tiger dan. Mrsyanie dapat kumpulan Tiger.


Kami terus di bawa ke pit stop yang pertama:


Butterfly Garden

Selepas beberapa pengenalan oleh pihak Zoo, kami di bawa ke pit stop yang pertama adalah Butterfly Garden. Disini korang boleh lihat lebih dekat rama-rama yang ada di Malaysia. Kita boleh pelajari tentang kehidupan Rama-rama.







Seterusnya di bawa ke Pitstop Tunku Abdul Rahman Aquarium, yang menempatkan pelbagai jenis ikan dari pelbagai spesis dan saiz. Teruja sangat dapat lihat ikan keli yang sangat besar. Kalu masak tu boleh ajak sekampung hihi eh ehe mana boleh, ianya dijaga dan dipelihara tau. Kami terus ke pitstop Persembahan pelbagai haiwan (Multi Animal Show), Disini kami dapat melihat pelbagai haiwan yang telah terlatih dan sangat pandai mengikut arahan.





Sangat best dan teruja tengok haiwan yang sangat pandai mengikut arahan yang diberikan. Persembahan dari haiwan seperti Anjing Laut, burung Kakak Tua dan sebagainya. Persembahan ini berlangsung 2 sesi setiap hari, iaitu jam 11.00 pagi dan 3.00 petang (Jumaat : 3.30 petang).

Nak smabung cerita ini tapi nantikan entry part 3 pulak (last entry). Nak tahu kemana pula mrsyanie jelajah di Zoo Negara? Tunggu ye, kejap lagi Mrsyanie up kan entry terakhir bagi KBBA Blogger's Day Out di Zoo Negara part 3.


Untuk korang tengok gambar-gambar lain yang menarik bersama blogger-blogger KBBA di Zoo Negara, boleh layari Instagram Mrsyanie @yanieyusuf atau lihat di hastag #zoonegaramalaysia #zoonegaraonlineticket #giantpanda #wildlife #curves #cosmoderm #foodpanda  #kelabbloggerbenashaari.


Untuk maklumat lanjut:

Pembelian tiket online: E-TIKET

http://www.zoonegaramalaysia.my/

Lokasi:Zoo Negara, 
Hulu Kelang, 68000 Ampang, Selangor 




Till Next Entry ye!!!
Salam Sayang

Labels: ,