Krabi | Thailand | Trip Honeymoon Krabi | Part 5

Assalammualaikum w.b.t

Krabi | Thailand | Trip Honeymoon Krabi | Part 5 | Phi Pih Island | Selepas kami menikmati keindahan di Bamboo Island dalam Part 4, kami terus dibawa melihat Loh Samah Bay. Kami hanya di bawa melihat diatas boat sahaja.



Loh Samah Bay 

Air Loh Samah Bay yang jernih membolehkan kami melihat hingga kedasar. Dengan keindahan dikelilingi dengan gua-gua batu kapur. Sangatcantik dan syukur dengan keindahan dari Allah S.W.T.  Di Loh Samah Bay juga terdapat Viking CaveViking Cave ini merupakan tempat dimana tumpuan mencari sarang burung. Kini ia telah dijaga dengan rapi dan pelancong hanya dapat melihat dari atas bot sahaja.


Viking Cave

Inilah Viking Cave


Phi Phi Leh Island


Seterusnya kami dibawa terus ke Pulau Maya Bay. Ianya merupakan di kawasan Phi Phi Leh Island. Phi Phi Island terbahagi kepada 2 kawasan iaitu Phi Phi Leh Island dan Phi Phi Don Island. 

Maya Bay


Di Maya Bay kami diberi 40 minit untuk menikmati pemandangan dan korang boleh mandi manda. Disini keindahna sangat cantik dan tidak terlalu panas berbanding Bamboo island kerana disini dikelilingi oleh bukit-bukit yang sangat cantik.






Antara keunikkan di Maya Bay ini, korang boleh mandi dengan dikelilingi oleh bukit-bukit. Pemandangan yang snagat cantik tau. Seperti koaln yanag sangat besar. Disini juga disediakan tandas tetapi perlu kedalam kawasan hutan sedikit. Sangat sejuk dan nyaman je bila masuk kedalam kawasan hutan.  





Disini sangat ramai pelancong yang hadir. Cuma kekurangan adalah tandas yang ada yang tidak boleh digunakan dan agak berbau. Bila ramai yang datang, pasti ada yang masih belum pandai menghargai tandas awam. Jadi sama-sama kita jaga tandas awam kerana bukan hanya kita sahaja yang menggunakanya tetapi ramai pasti menggunakannya. Tanamkan sikap menjaga tandas, tidak perlu susah payah hanya basuh (jirus air) keliling mangkuk tandas dan pam kan sahaja. Mudahkan dan ia membawa seribu makna.


Tak sabar pulak nak ceritakan pulau seterusnya.


**sambung part : Part 6 - Day 2  




Till Next Entry ye!!!
Salam Sayang

Labels: , ,