Jom Klik

FEED EFG

Panggilan yang tidak dikenali

Assalammualaikum w.b.t


Panggilan yang tidak dikenali | Hari ini Mrsyanie dikejutkan dengan panggilan dari seorang lelaki yang tidak dikenali.



Hari ni dapat panggilan dari  no 01114362295, kata dah menang RM3000 kerana menjadi pemegang no tel 019296..... 

Dialog antara Mrsyanie dengan Lelaki yang tidak dikenali:



Mryanie:  maaf en saya tak guna celcom sebab saya dah tukar maxis.



Lelaki tak dikenali: Tak apa puan, ini untuk pemenang pemegang no tel ini. wang RM3000 telah berada di bank untuk dipindahkan ke akaun puan. 



pastu ada lah beberapa soalan yang hanya leh jawab ya atau tidak.



Lelaki tak dikenali: Puan tidak perlu bagi no akaun hanya pergi ke mesin atm dan saya akan bagikan arahan untuk pindahan wang hadiah.



Mryanie: Tak apa lah saya tidak berminat nak menang. Hadiah saya tu bagi je dekat orang lain.




Terus lelaki itu letak telefon. Nak menipu pun agak-agak ler.. hahaha Macam-macam sekarang orang nak menipu untuk mendapatkan wang. Terlalu luas kegiatan macam ini berlaku, dari bank lah dari pihak insurans lah. ermm...


Hati-hati lah ye, siapa dapat panggilan dari yang agak meragui. Jangan terpedaya dengan kata-kata yang kurang bermoral tu.



Till Next Entry ye!!!
Salam Sayang

11 comments:

  1. dah ramai kena benda ni kan yanie... carefull...

    ReplyDelete
  2. dia nak buat pukau tu.. jue baru2 ni dpt panggilan survey.. siap tnya pentadbiran kerajaan ok tak.. tanya rasuah kat malaysia ni ok ker tak.. kempimpinan najib ok tak.. mcm pelik giler.. terus letak.. survey jer sampai 20 minit.. cissss

    ReplyDelete
  3. Tapi masih ramai yg terkena juga
    Jenis yg naif dan dah panjang akal itu yg selalu terjerat.

    ReplyDelete
  4. hahaha.. kelakar.. ada lagi kes macam ni kan...

    ReplyDelete
  5. lahai terdesak sangat nak guna duit la tu..

    ReplyDelete
  6. macam-macam manusia skrg nak menipu....

    ReplyDelete
  7. gilo laa..tak yah layan orang macam tu..tp best kalau dapat kenakan dia..biar dia malu.. macam2 hal..

    ReplyDelete
  8. oohhh my.. mcam macam ya sekrang ni

    ReplyDelete

FANPAGE

back off