Jom Klik

FEED EFG

Bedak Sejuk vs Bedak Cina

Assalammualaikum w.b.t

Bedak Sejuk, Bedak Cina


Bedak Sejuk vs Bedak Cina | Siapa tahu bedak cina? ada setengah orang panggil bedak batu. Dua-dua bedak ini lejen sangat. Teringat zaman budak-budak tempek bedak sejuk waktu malam dan siang nak jalan pakai bedak cina.

Bedak Cina / Bedak Batu :




Bedak Sejuk :


Mrsyanie teringat pulak kat bedak sejuk, sangat klasik dan waktu dulu orang guna untuk kekalkan kecantikkan. Tiap malam tempek bedak sejuk, terasa tegang je kulit muka. Sekarang bedak sejuk siap ada cerita drama lagi, Drama Mak Cun. Bagus drama ini sebab ingatkan kita mengenai bedak sejuk. Drama Mak Cun dibawa oleh Erma Fatimah dan adiknya Ummi Aida. Yang kini telah dimodenkan Bedak Sejuk tapi masih kekalkan tradisi. Best cerita ini! Tahniah Erma Fatimah naikkan semula nama Bedak Sejuk yang kian pudar. Sangat lejen dua-dua bedak ni. Siapa pernah pakai?? 



Till Next Entry ye!!!
Salam Sayang

9 comments:

  1. Tak tengok ...sebab kita tengok Korea waaa...

    ReplyDelete
  2. PC selalu pakai bedak cina dengan bedak sejuk ni masa sekolah rendah..serasi dengan kulit..hahaha..

    ReplyDelete
  3. Sy!! Hihi. Ala rindu pulak. Bedak cina tu lama dah xtgk. Bedak sejuk ni, kalau pakai mlm2 bgn pg dah xda dah kt muka. Haha

    ReplyDelete
  4. alaaaa x tengok...tp kedua2 bedak tu pernah pakai, cilok mak punya kehkehkeh

    ReplyDelete
  5. Ehhh..mcm kenalla bedak cina tu..tp yg saya selalu pakai kecik2 dulu bekas dia mcm kale hijau..hihi..

    ReplyDelete
  6. Ehhh..mcm kenalla bedak cina tu..tp yg saya selalu pakai kecik2 dulu bekas dia mcm kale hijau..hihi..

    ReplyDelete
  7. Memang lejen sangat Mrs. A panggil bedak batu emak Mrs. A yang suka pakai kita tumpang jerr...

    ReplyDelete
  8. Huhuuu.. kita panggil bedak sejukkk...

    ReplyDelete

FANPAGE

back off