Jom Klik

FEED EFG

Biskut Tiramisu Kastard

Assalammualaikum w.b.t

Biskut Tiramisu Kastard | Hari tu pejabat Mrsyanie ada buat jamuan sempena rakan sekerja naik pangkat dan majlis kesyukuran. Kami buat secara simple tapi alhamdulillah meriah dengan jamuan makannya. Terima kasih korang yang sponsor makanan. Mrsyanie pun teringin lah nak bawa ala-ala putluck sket. Google punya google jumpa lah satu resepi yang sangat mudah dan menarik.

Biskut Tiramisu Kastard


Banyak jugak Mrsyanie google, tapi Biskut Tiramisu Kastard juga yang paling simple dan sangat mudah. Tapi cuma tak berapa faham kenapa diberi nama Tiramisu? ermm. Jom Mrsyanie sharekan resepinya:

Bahan-bahan:


  • Biskut Cracker
  • 1 tin Susu Cair
  • 1/2 tin Susu Pekat
  • 1 Cawan air
  • 4 sudu Tepung Kastard
  • 1 penutup kecil Esen Vanilla (tak letak pun tak pe)


Cara-cara:

  1. Campurkan semua bahan kecuali biskut. Gaul diatas api yang kecil sehingga pekat. Biarkan sejuk seketika. 
  2. Susun biskut Cracker dalam dulang.
  3. Tuangkan adunan kastard yang dimasak tadi keatas biskut Cracker yang disusun sehingga menutupi.
  4. Taburkan serbuk milo (tak guna milo pun tak apa, boleh gantikan dengan serbuk koko lain seperti Vico, Oligo)
  5. Ulang step 2,3,4 sehingga habis adunan kastard tadi.



Selamat mencuba


Till Next Entry ye!!!
Salam Sayang

6 comments:

  1. wah..menarik ni yani..nak try laa nanti

    ReplyDelete
  2. menarik.. nantilah try cuba...hihihihih

    ReplyDelete
  3. Waaa mudah je bahan. Tapi tulah takda bahan cam kopi/nescafe je. Dr mana dtg tiramisu tu?

    ReplyDelete
  4. Tulah pakai kastard.. tp tiramisu.???

    Hehehe.. mesti sdp kan k.yanie...

    Rajin sis buat

    ReplyDelete

FANPAGE

back off