Bukit Tinggi Pahang | Part 2

Assalamualaikum w.b.t

Bukit Tinggi Pahang | Part 2 | Jepun sudah, tengok flora pun sudah, jom kita teruskan misi jelajah Berjaya Hills, Bukit Tinggi. Kami terus ke pitstop seterunya iaitu Colmar Tropicale dan Taman Haiwan (Animal Park) yang sentiasa menjadi tumpuan ramai.


Bukit Tinggi Pahang


Ianya menjadi tumpuan ramai kerana keunikkan setiap bangunan dan deko yang dihiaskan. Sangat cantik dan tenang tengok pemandangan sekitar atas bukit.




 

''Candle Light Lunch''

 

Seronok sangat makan tengahari di Bukit Tinggi, yelah kami makan tengahari ala-ala candle light tau. Tapi bukan dinner, kasi makan lunch dulu. Siap ada orang datang menyanyi setiap meja. Terima kasih Mrlaling belanja makan tengahari yang sangat super havoc dan romantik. Sesuai untuk pasangan yang nak honeymoon atau purpose perkahwinan ke. Romantik gtu!







  

Perut dah kenyang dan habis dah kodak kamera (guna handset jew pun) kami singgah dulu di Taman Haiwan (Animal Park). Ok bagi Taman Haiwan bukan di kawasan Colmar Tropicale. Ianya terletak kawasan bawah ke pekan Bukit Tinggi. Jangan risau ada signboard. Hanya dikenakan bayaran yang sangat murah. Tapi Mrsyanie tak masuk hanya tengok dari luar. Animal Park menjadi tumpuan keluarga yang mempunyai anak bersekolah.



Seronok dapat jugak Mrsyanie jejakkan kaki di Bukit Tinggi. Mungkin akan datang Mrsyanie stay hotel disna ke. Doakan tau aamin.



Ringkasan: 
Yuran masuk: Taman Haiwan (Animal Park) RM 4



Aktiviti Menarik di Bukit Tinggi:


  1. Colmar Tropicale
  2. Adventure Park (flying fox)
  3. Japanese Garden
  4. Botanical Garden
  5. Paintball War Zone
  6. Golf & Country Club
  7. Organic Farm
  8. Horse Trails
  9. Animal Park


 


Till Next Entry ye!!!
Salam Sayang

Labels: , , , , ,