Jom Klik

FEED EFG

Tambang KTM LRT ERL Naik!!

Assalammualaikum w.b.t

Tambang KTM LRT ERL Naik!! | Seperti yang diwar-war tambang bagi KTM LRT ERL naik bermula 2 Disember 2015. Ianya banyak memberi kesan yang besar kepada semua rakyat Malaysia terutamnya. Adakah tambang ini wajar bagi rakyat Malaysia?

sumber gambar : www.slideshare.net

Tambang KTM LRT ERL Naik!!


KTM (Keretapi Tanah Melayu) / ETS (Electric train service)

Penggunaan KTM LRT ERL adalah untuk mengelakkan berlaku kesesakan lalu lintas, pengurangan pencemaran udara dan penjimatan tetapi kini harga tambang dinaikkan sehingga RM0.11 hingga RM0.15 per JARAK bagi KTM. 


LRT (Light Rail Transit) - Light Rapid Transit, Monorail

Manakala bagi LRT pula kadar tambang akan meningkatkan sebanyak 102 peratus dan 40 peratus.kadar tambang akan meningkatkan sebanyak 102 peratus dan 40 peratus.


ERL (Express Rail Link) - KLIA Express

Bagi ERL pula kenaikkan tambang bagi perkhidmatan KLIA Ekspres dan KLIA Transit naik kepada RM55 bagi perjalanan sehala dari KL Sentral ke KLIA /KLIA2 dari harga lama RM33. 



Alamak baru nak naik ERL nanti ke KLIA (tak sabar lak nak travel ke Vietnam) hihi tetapi harga dah naik!! Errmm tak jadi lah. Bagaimana pula dengan pekerja di KLIA ye terutama rakyat Malaysia? Yang ulang alik menggunakan kemudahan pengangkutan awam.







Till Next Entry ye!!!
Salam Sayang

8 comments:

  1. arghhhhhhhhhhhh.............stressss

    ReplyDelete
  2. naik banyak pulak tu..naik kete minyak, tol lagi...maintainance belum kira. naik public transport pun mahal..apa je lah pilihan yg kita ada...sedih betul..

    ReplyDelete
  3. menambah beban kos hidup sangat Yanie, suami kak ana menggunkan komuter utk ke opis maka bertabah lah... :(

    ReplyDelete
  4. Malaysia masih aman dan smoga terus aman

    ReplyDelete
  5. Kena berjimat nampaknya lepas ni..

    ReplyDelete

FANPAGE

back off