BoBoiBoy: The Movie Best Ke?

Assalammualaikum w.b.t

BoBoiBoy: The Movie Best Ke? |  Lama dah Mrsyanie dok perhati best ke tak? Ramai yang kata best, tapi betul ke best sangat ceritanya? Mrsyanie tengok tiket kat online hampir habis tiket dijual dan kalau ada pun seat depan sahaja.

The Movie

BoBoiBoy: The Movie


BoBoiBoy: The Movie merupakan filem animasi Malaysia yang telah keluar pada 3 Mac 2016 di pawagam Malaysia dan dijangka akan keluar pada 13 April 2016 di pawagam Indonesia. Ia merupakan filem pertama Animonsta Studios dan BoBoiBoy. Filem ini berdasarkan siri TV kartun yang berjaya, BoBoiBoy

Orang kata belum tengok belum tahu kan best atau tak ceritanya. Tapi sebenarnya Mrsyanie bangga dengan anak Malaysia yang telah berjaya memukau rakyat dengan satu penghasilan cerita kartun yang telah menjadi box office. Tahniah kepada team BoBoiBoy: 

The Movie

Synopsis ringkas:

BoBoiBoy menempuh satu pengembaraan luar biasa dalam filem BoBoiBoy: The Movie. Filem ini membawa BoBoiBoy dan kawan-kawannya ke suatu pengembaraan ke pulau yang penuh misteri yang menempatkan Sfera Kuasa kuno yang lebih tua dari Ochobot dengan pelbagai kuasa. Ianya bermula dengan sekumpulan makhluk asing bernama The Tengkotak tiba di bumi dan menculik Ochobot. 

Sekarang, ia merupakan perlumbaan antara BoBoiBoy dan alien-alien tersebut untuk mencapai Sfera Kuasa tersebut dan membuka kuasa baru. Alami penggembaraan yang penuh adventure dalam melawan penjahat yang belum pernah dilihat dan kuasa baru dari BoBoiBoy. 


Bahasa: Melayu 
Klasifikasi: Umum 
Tarikh Tayangan: 3 Mac 2016 
Genre: Animasi 
Format: 2D
Durasi: 1 Jam 40 Minit 

Pengedar: PRIMEWORKS STUDIOS 

Pengarah: Mohd Nizam Abdul Razak 
Pelakon (suara): Nur Fathiah Diaz, Anas Abdul Aziz, Dzubir Mohamed Zakaria 



Till Next Entry ye!!!
Salam Sayang

Labels: ,