Jom Klik

FEED EFG

Keunikkan Quran Al-Mumayyaz dari the Voilet Sofia

Assalammualaikum w.b.t

Keunikkan Quran Al-Mumayyaz dari the Voilet Sofia | Mungkin bagi sesetengah orang akan berfikir Al-Quran sama tetapi dari mana keunikkan Quran Al-Mumayyaz dari the Voilet Sofia?. Pengisian didalam Quran Al-Mumayyaz bukan sahaja mempunyai terjemahan semata-mata tetapi mempunyai panduan bacaan yang betul dari segi tajwid dan ilmu hadis. Itu lah yang membuatkan Quran Al-Mumayyaz dari the Voilet Sofia sangat unik tetapi setiap surah dan isi kandungan Quran adalah sama dan tiada perubahan.

Sumber gambar: Papaglamz.com

Quran Al-Mumayyaz dari the Voilet Sofia


Pada majlis 1stEFGgathering yang lepas, kami sangat bertuah kerana telah ditaja beberapa naskah Quran Al-Mumayyaz dari the Voilet Sofia untuk majlis bacaan Yassin dan doa selamat. Alhamdulillah memang mudah untuk memahami setiap terjamahan yang ternyata dalam Quran Al-Mumayyaz dari the Voilet Sofia.


Kelebihan Quran Al-Mumayyaz:


✔ Khat Utsman Thaha
✔ Tajwid Warna
✔ Transliterasi Per Kata
✔ Terjemah Per Kata
✔ Terjemah Per Ayat
✔ Tesaurus
✔ Asbabun Nuzul
✔ Etika Membaca Al-Quran
✔ Indeks Doa dalam Al-Quran
✔ Indeks Alfabet
✔ Sejarah Pengumpulan Al-Quran
✔ Panduan Hukum Tajwid .

Keunikkan Quran Al-Mumayyaz dari the Voilet Sofia


Quran Al-Mumayyaz dari the Voilet Sofia mempunyai ciri tulisan KHAT nya jelas, tegas dan mudah dibaca. Bagi yang masih mendalami ilmu tajwid, Quran Al-Mumayyaz membantu korang mengenali tanda tajwid dan bezakan hukum tajwid dengan kelaskan setiap hukum tajwid dengan 5 warna berbeza. Paling menariknya Quran Al-Mumayyaz dilengkapi dengan transliterasi (menukar perkataan yang ditulis dalam tulisan Arab ke dalam tulisan Rumi) per kata bagi memudahkan sebutan. Ianya juga memudahkan bagi yang kurang fasih dalam bahasa arab untuk membaca Al-Quran. lepas ni tak boleh dah bagi alasan kata tak tahu baca Al-Quran tau. Pelajari lebih baik dari mengelakkan.

Jangan terlepas untuk dapatkan naskah yang indah dan suci ini dari The Voilet Sofia.



Untuk maklumat lanjut:

Telefon : 019-999 9597
Facebook : The Voilet Sofia
Instagram : The Voilet Sofia

#thevioletsofia
#almumayyazbyvioletsofia



Till Next Entry ye!!!
Salam Sayang

2 comments:

  1. yang ada tajwid tu yang senang tu.. insyallah membantu sebutan dgn betul..

    ReplyDelete
  2. bagus yg macam ni . Moon perasan, anak anak pun senang baca. Sebab ayat nya sebiji sebiji dan dia org pun senang nak belajar bahasa Arab dlm masa yg sama.

    Sebab hari tu ada org bagi Yassin yg ayat dia asing2 mcm ni. Mmg suka sangat

    Lepas ni kena cari Al-Quran macam ni juga la

    ReplyDelete

FANPAGE

back off