Taman Negara Pahang, Malaysia | Part 5 | 4WD ke Hutan Lipur Ulu Tembeling

Assalammualaikum w.b.t


Taman Negara Pahang, Malaysia | Part 5 | 4WD ke Hutan Lipur Ulu Tembeling | Aktiviti seterusnya selepas kami merehatkan diri berkhemah ditepi sungai dan diatapkan langit yang penuh bintang. Aktiviti hari ke 3 kami dimulakan dengan menaiki 4Wheel Drive untuk pulang ke resort. 


4WD ke Hutan Lipur Ulu Tembeling

Hutan Lipur Ulu Tembeling 

Sebelum pulang tak akan tak mahu terjah hutan lagi kan, kami sempat singgah ke Sungai Pengau Mukim Ulu Tembeling terletak di Hutan Lipur Ulu Tembeling. Kalau korang nak datang ke sini memang kena naik 4Wheel Drive (4wd) tau, kerana jalan masih tanah merah dan agak mencabar. Jalan disini tidak membenarkan kemasukkan bagi kereta biasa tambahan kalau kereta kesayangan. Nak masuk boleh tapi tanggung sendiri tau.hihi

Taman Negara Pahang, Malaysia

Sebelum masuk ke kawasan hutan lipur Ulu Tembeling, kami melalui jalan tar yang sangat cantik pemandangan disini. Lapang dan dikelilingi dengan bukit-bukit. Memang best!!

Taman Negara Pahang, Malaysia

Taman Negara Pahang, Malaysia
Taman Negara Pahang, Malaysia

Sungai Pengau Mukim Ulu Tembeling


Taman Negara Pahang, Malaysia

Apa yang Mrsyanie diberitahu, tempat ini dah lama terbiar dari dijadikan pusat perkelahan. Kawasan disini juga agak terbiar dan tidak dijaga. Lokasinya sangat emnarik dan sangat sesuai jika dibangunkan untuk pusat perkelahan orang ramai. Walaupun air sungainya tidak jernih tetapi masih seronok untuk beriadah bersama keluarga. 

Taman Negara Pahang, Malaysia

Taman Negara Pahang, Malaysia

Memang best dan wajib kalau korang datang ke Taman Negara Pahang merasai sendiri pengalaman menaiki 4wd ke Hutan Lipur Ulu Tembeling. 



Boleh jugak klik entry dibawah:



Terima kasih juga para penaja 

HanRainforestResort : Penaja penginapan, transport, aktiviti dan makan minum. 

Camelus : Produk berasas susu unta. 

Cosmoderm : Penaja produk penjagaan diri. 

YeosMalaysia : Penaja Minuman Berperisa. 

MinumPranJuice : Penaja Minuman Berperisa. 

HeroesManWashbyNanafaBeauty : Penaja Produk Penjagaan Kesihatan Lelaki



Till Next Entry ye!!!

Salam Sayang

Labels: , , , , ,