Resepi Mudah Buat Anak-anak Bersama TC BOY Malaysia

Assalammualaikum w.b.t


Resepi Mudah Buat Anak-anak Bersama TC Boy Malaysia | Mrsyanie hari ni nak kongsikan dengan korang resepi mudah untuk anak-anak korang. Sangat mudah dan yang pasti sedap bersama TC Boy Malaysia. Siapa yang suka makan sardin atau tuna?


Resepi Roti Telur Herb bersama Tuna TC Boy

Resepi yang mudah tetapi memang sedap makan hingga berulang kali. Ini bukan sahaja untuk anak-anak, makcik budak pun suka tau. 




Bahan-bahan yang diperlukan:



Bahan yang diperlukan pun mudah didapati di mana-mana pasaraya/market. Yang penting cukup dengan khasiat dari setiap bahan yang digunakan. Jangan risau jika korang tak nak pedas, korang boleh gunakan Tuna Solid minyak zaitun. Tuna dalam minyak zaitun dari TC Boy pun sedap tau. Keaslian tuna terasa bersama minyak zaitun.


Cara-cara membuat:



  1. Masukkan telur ayam kedalam magkuk
  2. Masukkan 1 sudu Tuna Cili Padi TC Boy, kemudian kacau kan sepuaya tuna terlerai bersaam telur.


      3. Masukkan Italian Herb dan lada putih mengikut citarasa masing-masing. 
          Kacau sehingga semua sebati.

Mrsyanie suka rasa herb yang lebih, jadi Mrsyanie lebihkan Italian Herb untuk rasa herb yang memberi aura.


       4. Kemudian ratakan roti dengan bahan telur yang telah dicampur.
       5. Panaskan kuali leper dengan sedikit mentega. Masukkan roti yang telah              bersalut telur, herb dan tuna dari TC Boy Malaysia.


Mrsyanie gantikan minyak dengan mentega kerana ingin dapatkan rasa keenakkan dan haruman mentega tersebut.


       
       6. Biarkan masa kedua-dua belah roti yang bersalut telur tadi. Angkat bila              dah masak kekuningan. Hidangkan dan siap untuk dimakan.



Lebih enak dimakan bersama dengan Tuna Cili Padi TC Boy Malaysia. Selain dari korang buat roti telur Tuna cili padi TC Boy, korang jugak boleh olah resepi lain. Seperti nasi goreng telur bertuna Cili padi TC Boy atau boleh makan jadikan sandiwich dengan menggunakan TC Boy Tuna sandwich delite. Selamat menjamu selera semua. 

Nasi Goreng Telur bersama Tuna Cili Padi TC BOY
Nasi Goreng Telur bersama Tuna Cili Padi TC Boy

TC BOY Tuna sandwich delite
Tuna sandwich delite TC Boy 

TC Boy Malaysia



Sebelum itu, untuk pengetahuan korang TC Boy mula beroperasi sekitar tahun 1991 dan bukan sahaja di Malaysia mereka bertapak malah turut bertapak di Singapore, Thailand, Brunei, Cihna dan Egypt.

TC Boy banyak mengetengahkan produk halal dari rangkaian tuna, salmon, sardin, baked beans, dan sea coconuts. Jangan risau, TC Boy ni mendapat pengiktirafan HALAL dari Jabatan Kemajuan Islam Malaysia, JAKIM dan selamat untuk dinikmati oleh semua lapisan masyarakat. TC Boy juga tidak mengandungi MSG dan Bahan Pengawet.


Antara produk yang dihasilkan oleh TC Boy :

TC Boy Tuna & Salmon :


TC Boy Sardines & Mackerel :

Selamat mencuba resepi mudah Msryanie tu tau dan dapatkan stok simpanan produk tuna dan sardin dari TC Boy di pasaraya/market berdekatan. Mrsyanie pun simpan stok TC Boy kat rumah, senang nanti bila tak sempat masak Tuna TC Boy menjadi penyelamat. hihi



Untuk maklumat lanjut:

Website: www.tcboy.com



Till Next Entry ye!!!

Salam Sayang

Labels: , ,