KY Kassim Yaacob Restaurant

Assalammualaikum w.b.t

KY Kassim Yaacob Restaurant | Kali ini Mrsyanie nak kongsikan dengan korang restaurant yang tak jauh dari Tanjung Malim, yelah asyik ke Kuala Lumpur je kan. Kali ini Mrsyanie buat terjahan ke lokasi yang terletak di Slim River Perak. Siapa pernah datang Slim River? Rugi korang yang tak pernah datang Slim River sebab dah masuk TV tau, alah kisah Kilang Roti Mokhtar. Pembakaran rotinya dengan menggunakan kayu api. Ha ianya terletak di Slim River tau, fuh semua tempat makan best kat Slim River je ni hihih

SLIM RIVER, PERAK

KY Kassim Yaacob Restaurant


Mrsyanie bukan nak cerita pasal roti femes tu tau hihi.. Hari itu Mrsyanie ke hospital Slim River teman abang ipar hantar kakak, anaknya kena tahan ward sebab kuning. Balik itu kami singgah untuk makan malam dan tertarik dengan KY Kassim Yaacob Restaurant. Dulunya kedai mamak disini tapi dah tukar tu yang kami singgah nak rasa. 

SLIM RIVER, PERAK

Disini terkenal dengan Nasi Kukus Ayam Berempah nya tapi hari itu tak berselera makan nasi, jadinya kami pakat-pakat order yang goreng-goreng jew. Menu untuk restaurant masih lagi fokus kepada masakan goreng-goreng, tetapi untuk katering korang tetapkan menu mengikut kehendak korang.

Manggi Goreng Pattaya RM 6.00

Manggi Goreng Pattaya RM 6.00

SLIM RIVER, PERAK, Kuey Teow Goreng RM 5.00

Kuey Teow Goreng RM 5.00

SLIM RIVER, PERAK,Bihun Goreng Singapore Seafood RM 6.90

Bihun Goreng Singapore Seafood RM 6.90

SLIM RIVER, PERAK,Telur Bistik RM 5.00

Telur Bistik RM 5.00

SLIM RIVER, PERAK, AIR MINUMAN

Siap ada photobooth lagi tau, apa yang Mrsyanie nampak KY Kassim Yaacob Restaurant lebih kepada konsep deko santai + hipster. Mungkin akan datang lebih banyak menu hipster yang akan diketengahkan.



Sementara menunggu makanan yang di order sampai, Mrsyanie sempat berborak dengan anak tauke KY Kassim Yaacob Restaurant. Dia perkenalkan dengan perkhdimatan yang disediakan. Bukan sahaja restaurant tetapi lebih kepada ''onestop'' perkhidmatan. Disini bukan sahaja restaurant tetapi disini juga menyediakan perkhidmatan sewa mini dewan, bilik mesyuarat, dan katering. Korang boleh sewa untuk majlis harijadi, persaraan, perkahwinan dan sebagainya.


Disini mereka menyediakan perkhidmatan sewa dewan yang boleh memuatkan hampir 200-500 orang dan juga terdapat sewaan bilik mesyuarat. Konsep diorang senang je, korang sewa dewan dan makan di satu tempat sahaja. Tak perlu cari dewan lain, makanan tempahan pun lain. Segala kemudahan untuk majlis korang boleh dapat disini, dan dewan nya siap dengan aircond lagi.

Secara keseluruhan, makanan disini sedap dan harga mampu milik. Rasa kepedasan pun terasa, tu yang Mrsyanie suka. 


Untuk maklumat lanjut:

KY Restaurant


Alamat: No. 92A, Jalan Perdana 4,
             Pusat Perniagaan Slim Perdana, 35800
             Slim River, Perak.
No. Tel: 05-4526066
             017-5904364 (Nurul)




Till Next Entry ye!!!
Salam Sayang

Labels: , ,